Dodaje, że przy braku infrastruktury warto wykorzystać dostępne środki i narzędzia by zaradzić problemom doraźnie, przynajmniej do czasu aż będzie wymieniony skaner i na granicy pojawi się infrastruktura umożliwiająca rewizje i inne czynności, wymagające dłuższego czasu działania.
KAS zauważa, że pomimo prowadzonych od 1 października 2024 r. prac modernizacyjnych w przejściu kolejowym w Medyce, „średnia liczba odprawianych dziennie wagonów towarowych utrzymuje się na tym podobnym poziomie w poszczególnych miesiącach 2024 r. Przy czym, średnia liczba wagonów odprawionych w ciągu jednego dnia w październiku, zarówno na kierunku wywozowym jak i przywozowym, jest wyższa niż średnia liczba wagonów odprawionych w ciągu jednego dnia na tym przejściu w okresie od stycznia do października 2024 roku”.
Po co są zakładane plomby?
Przewoźnicy mówią o opóźnieniach w kursowaniu pociągów i rujnowaniu rozkładu jazdy, zaś KAS zapewnia, że na wszystkich przejściach kolejowych ruch odbywa się bez zakłóceń. Dodaje, że pomimo wzrostu natężenia ruchu towarowego i wzrostu liczby przesyłek, a także różnorodnego asortymentu towarów, „każda kontrola odbywa się na podstawie wcześniej przeprowadzonej analizy ryzyka. Podczas kontroli stosujemy niezbędne środki i działania w stosunku do przewoźnika i przewożonego towaru”.
Czytaj więcej
Z Chin do Rumunii przez Polskę
W Małaszewiczach pojawili się nie widziani wcześniej klienci z Rumunii. Czy to szansa dla polskich portów i operatorów intermodalnych?
Przewoźnicy zgadzają się z potrzebą prowadzenia kontroli, ale nie pojmują, dlaczego w przypadku ładunków podróżujących w tranzycie, KAS upiera się przy kontrolach. – Jeśli na kontenerze jest założona plomba i kontener z tą samą plombą dojeżdża do portu, to znaczy, że nie został otwarty, czyli nic nie zostało wprowadzone w obrót w Polsce, czy UE – podkreśla Konsor-Fąferek.
Dodatkowo KAS używa wciąż plomb celnych dla produktów wrażliwych (wybranych rolnych). – Założenie do naszych standardowych plomb (HSS – high security seal) jeszcze plomb elektronicznych celnych i sprawdzanie lub zdjęcie plomby elektronicznej w porcie lub nawet HSS celem szczegółowej kontroli ładunku w środku – tam gdzie jest ku temu infrastruktura to i tak lepsze wyjście niż zapychanie przejścia Medyka/Mościska i uniemożliwianie sprawnego przepływu towaru w ruchu kolejowym rytmicznym/rozkładowym, ze ściśle przypisanymi slotami na konkretne działania – zaznacza przedstawicielka PCC Intermodal.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS