W FIA trwa obecnie analiza zeszłorocznych sprawozdań. Pomimo powstałych plotek na temat potencjalnych winnych, federacja nie zamierza specjalnie przyspieszać całego procesu, podkreślając, że żadne ostateczne wyniki analizy nie są znane.
Kilka zespołów musiało niedawno wypełniać dodatkowe ankiety ze szczegółowymi pytaniami, także o działalność niezwiązaną z F1. Okazało się bowiem, że niektóre z komercyjnych projektów mogą pomóc przy rozwoju samochodu. FIA wydała dyrektywę techniczną TD45 zakazującą transferu technologii i własności intelektualnej spoza F1, ale padok nie ma wątpliwości, że szare strefy w tym zakresie nadal istnieją.
Zdaniem Wolffa przyszłe przepisy – szykowane na 2026 rok – powinny wyraźniej rozgraniczyć działalność zespołów i zabronić roszad pracowników między zadaniami w F1 i poza nią.
Pytany przez Motorsport.com, jak trudno jest FIA kontrolować wszystkie projekty prowadzone przez zespoły, także te niezwiązane z F1, Wolff odparł: – Myślę, że jest to bardzo trudne, ponieważ niektóre zespoły mają tysiące ludzi w różnych projektach, komercyjnych i niekomercyjnych.
– Z nami jest trochę łatwiej, ponieważ mamy wszystko razem. Wszyscy pracownicy są w jednym miejscu i widać czym się zajmują. Kiedy posiadasz różne filie, staje się to skomplikowane.
– Od zawsze powtarzam, że w nowych przepisach, od 2026 roku, powinno to być zakazane.
Wolff zdaje sobie sprawę, że komercyjne projekty są dodatkowym źródłem dochodu, jednak jego zdaniem ważniejsze jest ścisłe dotrzymywanie limitu wydatków.
– To niełatwe, ponieważ dzięki projektom inżynieryjnym zarabiamy pieniądze i uzyskujemy dochody. Oznacza to, że osoba, która pracuje w F1, nie może ani przez minutę zając się czymś innym. Jednak wydaje mi się, że to właściwa rzecz do zrobienia. Trzeba jasno powiedzieć: to jest F1, to nie jest F1.
– Jeśli ktoś teraz 10 sekund poświęca F1, powinien być całkowicie przypisany do F1. To tak powinno być rozwiązane.
Polecane video:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS