A A+ A++

W reakcji na doniesienia o skargach unijnych organizacji konsumenckich chińska platforma Temu zapewnia w przekazanym w piątek oświadczeniu, że pracuje nad ulepszeniem usług i zamierza poprawić ewentualne niedociągnięcia.

Konsumenci z UE poskarżyli się na Temu. "Jesteśmy nowicjuszem w Europie, poprawimy się"
fot. PenguinLens / / Shutterstock

W skardze złożonej w czwartek do Komisji Europejskiej unijne organizacje zarzuciły Temu m.in. handel podróbkami, produktami bez atestów oraz stosowanie nieuczciwych praktyk handlowych mających na celu wprowadzanie konsumentów w błąd, jak np. zamieszczanie fałszywie pozytywnych opinii o produktach.

Grupy, pod przewodnictwem unijnej organizacji konsumentów BEUC (zrzesza organizacje krajowe), wezwały KE do wszczęcia oficjalnego śledztwa wobec możliwości naruszenia przez serwis unijnej ustawy o usługach cyfrowych (DSA). Prawo to zakłada, że produkty sprzedawane w UE zarówno w internecie, jak i w tradycyjnych sklepach, muszą być bezpieczne i zgodne z prawem europejskim.

W piątek platforma Temu przekazała PAP oficjalny komentarz, w którym zapewniła, że traktuje skargę BEUC bardzo poważnie i zapowiedziała, że chętnie poprawi usługi dla konsumentów oraz naprawi niedociągnięcia. Dodała, że jest “nowicjuszem w Europie”, bo swoją działalność na tutejszych rynkach rozpoczęła nieco ponad rok temu.

“Zależy nam na przejrzystości i pełnej zgodności ze wszystkimi obowiązującymi przepisami i regulacjami (…). Jesteśmy gotowi do sprawnej i sumiennej współpracy z zainteresowanymi stronami w celu zapewnienia bezpieczeństwa konsumentów i zrównoważonego rozwoju platformy” – zapewniła firma w oświadczeniu.

Własna działalność gospodarcza a podatki

Założyłeś własną firmę? Kolejnym krokiem w jest wybór sposobu rozliczania się ze skarbówką z tytułu osiąganych dochodów. Odpowiednia formy opodatkowania, dopasowana do potrzeb przedsiębiorcy, niesie ze sobą korzyści finansowe. Warto o nich wiedzieć!
Pobierz e-booka zostawiając zgody, albo zapłać 20 zł
Masz pytanie? Napisz na [email protected]

Dodała też, że podjęła już w tym kierunku pierwsze kroki, m.in. w ubiegłym tygodniu zawarła porozumienie z niemiecką organizacją konsumentów VZBV o zaprzestaniu “niektórych działań, co do których zgłoszono obawy” i zobowiązała do zajęcia się nimi.

“Wiele z nich jest objętych skargą BEUC” – zaznaczono w oświadczeniu.

Firma dodała, że w poniedziałek podpisała też zobowiązanie dotyczące bezpieczeństwa produktów z południowokoreańską Komisją Sprawiedliwego Handlu (ang. South Korea’s Fair Trade Commission), zobowiązując się do wprowadzenia kompleksowego systemu wykrywania, zapobiegania i usuwania niebezpiecznych produktów z obiegu.

Z Brukseli Jowita Kiwnik Pargana (PAP)

jowi/ kar/

Źródło:PAP
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł„Tej siły już nie powstrzymacie”. Zobaczcie relację z „Gramy dla 5” w Żegocinie! – WIDEO
Następny artykułПісля атаки дронів нафтопереробний завод у Туапсе зупинив роботу – Reuters