A A+ A++

Konkurs przebiegał w trzech kategoriach wiekowych: uczniowie szkół podstawowych, uczniowie szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych oraz dorośli pracujący z dziećmi i młodzieżą. Do siedziby Polskiej Agencji Prasowej napłynęło w sumie 108 prac – 31 od uczniów młodszych, 51 od uczniów starszych i 26 od dorosłych.

Wszystkie prace zostały ocenione przez pięcioosobowe jury złożone z dziennikarzy PAP, eksperta ds. ekonomicznych i nauczyciela. Na podstawie ocen jurorów wybrane zostały po trzy najlepsze prace w każdej z kategorii.

W kategorii dla uczniów szkół podstawowych pierwsze miejsce i 1000 zł nagrody zdobyła Zuzanna Pietrasik ze Szkoły Podstawowej nr 35 im. Jana Pawła II w Szczecinie za opowiadanie „Kiedyś byłem milionerem”. Drugie miejsce i 750 zł nagrody jury przyznało Magdalenie Radce ze Szkoły Podstawowej nr 21 w Jaworznie za przygotowanie gry planszowej „Wiem!”. Trzecie miejsce zajęła praca grupowa uczniów ze Szkoły Podstawowej w Lubieniu Kujawskim, którzy przygotowali wirtualną wystawę banknotów. Adrianna Rucińska, Alicja Mieszkalska, Anna Duklas, Kacper Woźniak i Weronika Skowrońska podzielą między siebie 500 zł nagrody.

Spośród prac uczniów starszych jury za najlepszą uznało grę planszową „Zostań prezesem” nadesłaną przez Dominikę Brzykcy z I Liceum Ogólnokształcącego w Kłodzku. Jako laureatka pierwszego miejsca w swojej kategorii uczennica otrzyma 1500 zł. Na drugim miejscu uplasował się film Mikołaja Figlarskiego z Zespołu Szkół nr 1 w Tychach, do którego trafi 1200 zł, a na trzecim – prezentacja Konrada Bednarka z IV Liceum Ogólnokształcącego w Toruniu, który odbierze 750 zł.

W kategorii dla dorosłych 2000 zł wygrała Irena Starykiewicz, nauczyciel ze Szkoły Podstawowej w Białopolu za scenariusz lekcji „Skarb roztargnionego kasjera – bankowy escape room”. Drugie miejsce i 1500 zł nagrody jury przyznało Alinie Ślimak z Zespołu Szkół w Dobrym Mieście za scenariusz gry o NBP, którą można zrealizować na terenie szkoły. Trzecie miejsce i 1000 zł nagrody przypadło Agnieszce Sławińskiej z Prywatnego Liceum Sióstr Niepokalanek w Szymanowie.

Już wkrótce wszystkich uczestników konkursu zaprosimy do udziału w konferencji podsumowującej. A w międzyczasie zachęcamy do lektury artykułów edukacyjnych na temat NBP, które pojawiać się będą na podstronie https://samorzad.pap.pl/kategoria/wiem-jak-w-banku.

W pierwszym pokazujemy, jakie działania podjął NBP, by łagodzić skutki epidemii koronawirusa dla gospodarki.

„Wiem jak w banku. Rola i zadania Narodowego Banku Polskiego” to projekt realizowany przez Polską Agencję Prasową we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł“Niektóre terapie ograniczają nasilenie czy czas trwania COVID-19”
Następny artykułNa The Elder Scrolls 6 poczekamy jeszcze długie lata