A A+ A++

W środę, 27 maja w siedzibie Polskiej Agencji Prasowej zorganizowana została konferencja podsumowująca konkurs „Wiem jak w banku”, podczas której uroczyście ogłoszeni zostali laureaci. Uczestnicy łączyli się z Centrum Prasowym PAP online.

Uczniowie szkół podstawowych

W kategorii dla uczniów szkół podstawowych pierwsze miejsce i 1000 zł nagrody zdobyła Zuzanna Pietrasik ze Szkoły Podstawowej nr 35 im. Jana Pawła II w Szczecinie za opowiadanie „Kiedyś byłem milionerem”. Bohaterka opowiadania przeprowadza się wraz z tatą do nowego mieszkania, a tam odnajduje stare fotografie i zapiski, których rozszyfrowanie pozwala jej poznać tajniki ekonomii.

„Dzięki mojej bohaterce również ja poznałam zupełnie nowe dla mnie pojęcia, jak na przykład inflacja, kryzys gospodarczy czy bankowość centralna i mogłam dowiedzieć się, na czym polega rola i jakie są zadania Narodowego Banku Polskiego” – powiedziała podczas konferencji Zuzanna Pietrasik.

Drugie miejsce i 750 zł nagrody jury przyznało Magdalenie Radce ze Szkoły Podstawowej nr 21 w Jaworznie za przygotowanie gry planszowej „Wiem!”.

„O konkursie dowiedziałam się w szkole od jednej z pań nauczycielek. Od razu pomyślałam, że zrobię grę planszową, ponieważ lubię grać w różnego rodzaju gry. Na początku nie wiedziałam prawie nic o Narodowym Banku Polskim, a dzięki temu konkursowi dowiedziałam się bardzo wiele” – podkreślała Magdalena Radka.

Trzecie miejsce zajęła praca grupowa uczniów ze Szkoły Podstawowej w Lubieniu Kujawskim, którzy przygotowali wirtualną wystawę banknotów. Adrianna Rucińska, Alicja Mieszkalska, Anna Duklas, Kacper Woźniak i Weronika Skowrońska podzielą między siebie 500 zł nagrody.

Uczniowie szkół ponadpodstawowych

Spośród prac uczniów starszych jury za najlepszą uznało grę planszową „Zostań prezesem” nadesłaną przez Dominikę Brzykcy z I Liceum Ogólnokształcącego w Kłodzku. Jako laureatka pierwszego miejsca w swojej kategorii uczennica otrzyma 1500 zł.

Na drugim miejscu uplasował się film Mikołaja Figlarskiego z Zespołu Szkół nr 1 w Tychach, do którego trafi 1200 zł nagrody.

„Moja praca to film o emisji pieniądza. Dlaczego wybrałem akurat to zadanie NBP? Jest ono najbardziej odczuwalne przez każdego z nas, ponieważ codziennie dokonujemy transakcji” – wskazywał Mikołaj Figlarski w swoim wystąpieniu.

Trzecie miejsce przypadło w udziale Konradowi Bednarkowi z IV Liceum Ogólnokształcącego w Toruniu, który odbierze 750 zł.

„Chciałem, żeby moja praca zostawiła jakąś wartość edukacyjną dla osób, które ją obejrzą i dlatego wybrałem najlepiej przyswajalną przez ludzi w dzisiejszych czasach formę, czyli film. Ludzie dużo chętniej konsumują treści w postaci filmów” – ocenił Konrad.

Dorośli pracujący z dziećmi i młodzieżą

W kategorii dla dorosłych 2000 zł wygrała Irena Starykiewicz, nauczyciel ze Szkoły Podstawowej w Białopolu za scenariusz lekcji „Skarb roztargnionego kasjera – bankowy escape room”.

„Zastanawiając się nad formą pracy, doszłam do wniosku, że najlepsza do utrzymania uwagi uczniów na niełatwym temacie będzie gra dydaktyczna. Pomyślałam, że dobrze może się sprawdzić w tym wypadku nawiązanie do coraz bardziej popularnego escape roomu – opowiadała Irena Starykiewicz. – Ta praca dała mi dużo satysfakcji” – podkreśliła.

Drugie miejsce i 1500 zł nagrody jury przyznało Alinie Ślimak z Zespołu Szkół w Dobrym Mieście za scenariusz gry o NBP, którą można zrealizować na terenie szkoły.

„Regulamin precyzował jasno, co należy zrobić. Natomiast trudniej było dla mnie wybrać i znaleźć taką formułę, która by zachęciła, zainteresowała młodzież, zmusiła do pozyskania wiedzy – relacjonowała Alina Ślimak. – Pomysł nietypowy gry terenowej w szkole, ale dlaczego nie?” – dodała.

Trzecie miejsce i 1000 zł nagrody przypadło Agnieszce Sławińskiej z Prywatnego Liceum Sióstr Niepokalanek w Szymanowie.

„To była sama przyjemność poprowadzenie takiej lekcji o Narodowym Banku Polskim. Wrażenia były niesamowite, było mnóstwo aktywności, mnóstwo energii i za to jestem moim uczennicom wdzięczna – powiedziała Agnieszka Sławińska. – Bardzo się cieszę, że zajęłam III miejsce, bo teraz wiem jak w banku, że warto takie lekcje robić” – zaznaczyła.

Do konkursu „Wiem jak w banku” napłynęło w sumie 108 prac. Najlepsze prace publikujemy na podstronie konkursowej: https://samorzad.pap.pl/kategoria/wiem-jak-w-banku.

Na zakończenie projektu zapraszamy do wypełnienia krótkiej ankiety: https://www.webankieta.pl/ankieta/529652/wiem-jak-w-banku.html

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWielkie pieniądze z Unii dla polskiej gospodarki
Następny artykułProgram „Czyste Powietrze” – dofinansowanie wymiany starych i nieefektywnych źródeł ciepła