Czytaj też: Rewolucyjne zmiany w prawie pracy już w 2023 roku. Nowe obowiązki dla pracodawców i możliwości dla pracowników
Czym jest dyrektywa Omnibus?
Komisja Europejska już kilka lat temu badała czy obowiązujące przepisy prawa konsumenckiego oraz marketingowego odpowiadają na potrzeby współczesnych konsumentów w świetle dynamicznie zmieniających się modeli sprzedażowych oraz świadczenia usług ze szczególnym uwzględnieniem stałego rozwoju narzędzi cyfrowych. Analizując wyniki badań Komisja Europejska doszła do wniosku, że wewnątrzwspólnotowe przepisy powinny zostać zmienione oraz unowocześnione, czego konsekwencją było uchwalenie Parlamentu dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2161 z dnia 27 listopada 2019 r. Dyrektywa została implementowana do polskiego porządku prawnego i weszła w życie z dniem 1 stycznia 2023 r. Zawiera ona przy tym szereg regulacji istotnych z punktu widzenia konsumenta, których znajomość może pozwolić na jeszcze pełniejsze korzystanie z przysługujących mu uprawnień.
Obowiązek informowania o najniższej cenie produktu w ciągu ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki
Ponad wszelką wątpliwość najczęściej komentowaną regulacją wprowadzoną dyrektywą Omnibus, jest wprowadzenie obowiązku informacyjnego dotyczącego tzw. „ceny wyjściowej”, czyli najniższej ceny produktu (towaru lub usługi) w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Obowiązek ten dotyczy zarówno sprzedaży stacjonarnej jak i prowadzonej przez internet.
Dla przypomnienia: do 31 grudnia 2022 r. istniał wyłącznie obowiązek uwidocznienia ceny oraz ceny jednostkowej towaru lub usługi w sposób jednoznaczny, niebudzący wątpliwości oraz umożliwiający porównanie cen. Od 1 stycznia 2023 r. w każdym przypadku informowania o obniżeniu ceny towaru lub usługi, obok informacji o obniżonej cenie, uwidacznia się także informację o najniższej cenie tego towaru lub tej usługi, która obowi … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS