Jednak, od początku lipca 2024 r. przestały działać lub znikają wszystkie dostępne dotychczas funkcje i narzędzia do zbiórek online na platformach Facebook i Instagram dla organizacji pożytku publicznego działających w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG). Wśród nich są m.in. Facebook Donate ads – reklamy, przyciski darowizn w postach i na stronach fundraiserów utworzonych za pośrednictwem Instagrama i Facebooka, funkcja API fundraisera, menedżera ds. działalności charytatywnej oraz PayPal Giving Fund. Także wpływy z darowizn zostały zablokowane automatyczne od 1 lipca br. Pokwitowania będą dostarczane wyłącznie w celu przetwarzania zwrotów lub wniosków o obciążenie zwrotne. Organizacje charytatywne stracą również dostęp do wcześniejszych danych z działalności fundraisingowej realizowanych na platformach Meta, w tym m.in. list osób wspierających, czyli donatorów.
Pewnym pocieszeniem w tej sytuacji, może być fakt, że Meta będzie chciała dalej wspierać organizacje pożytku publicznego. Jak podaje, badane są aktualnie możliwości przekazywania donacji za pośrednictwem starannie wybranych, bezpiecznych i wiarygodnych platform specjalizujących się w zbiórkach crowdfundingowych. Analizuje się możliwość udoskonalenia guzika „przekaż datek”, tak aby przekierowywał on osoby korzystające z Facebooka i Instagrama do platform finansowania społecznościowego, takich jak np. zrzutka.pl.
Zobacz też: Buffett, Gates, Soros, Bloomberg. TOP 25 największych amerykańskich filantropów
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS