Po rekordowych wzrostach rzędu 50 proc. kwartalnie w ostatnich trzech miesiącach wartość sprzedaży wzrosłą tylko 3 proc. W naszym regionie nadal mocno rośnie.
Według najnowszych wyników Salesforce Shopping Index W II kwartale 2021 r. przychody z handlu cyfrowego ujęciu rocznym w USA wręcz spadły 2 proc., choć globalnie wzrosły 3 pr. To spora zmiana po ostatnich czterech kwartałach, podczas których wzrost przychodów utrzymywał się na poziomie ponad 50 proc. Z danych wynika, iż w Europie Wschodniej nadal można mówić o 26 proc. wzroście. Firma wyjaśnia to faktem iż w drugim kwartale 2020 roku nastąpił boom sprzedaży e-commerce, a wynikał on z pandemii i obaw przed zakupami stacjonarnymi. W efekcie wysokiej bazy obecnie można mówić o spowolnieniu. om.
Mimo niższego wskaźnika wzrostu w porównaniu do poprzednich kwartałów konsumenci nie zniechęcili się do e-commerce. P – Pomimo tego, że wzrost przychodów z handlu detalicznego znacząco spłaszczył się, to jednak nawyki internetowe, które klienci wyrobili podczas ostatniego roku nadal się utrzymują – powiedział Rob Garf, wiceprezes i dyrektor generalny ds. handlu detalicznego w Salesforce. – Okres świąteczny zbliża się wielkimi krokami, a to oznacza, że konsumenci powinni przygotować się na mniejsze zniżki i wyższe ceny, które sprzedawcy są zmuszeni windować ze względu na koszty produkcji, opóźnień w łańcuchach dostaw i braki kadrowe – dodaje. Z badania wynika, że choć indeks cen konsumenckich wskazuje wzrost o 5,4 proc. rok do roku we wszystkich kategoriach konsumenckich, to jednak wskaźnik Shopping Index firmy Salesforce wskazuje, że inflacja mocniej uderza w sektor detaliczny, gdzie średnia cena sprzedaży w II kwartale wzrosła o 11 proc. rok do roku.
Średnia wartość zamówienia w kwartale wzrosła d … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS