A A+ A++

​Limanowa. Trwa budowa nowego dworca autobusowego przy ul. Targowej w Limanowej, obok placu manewrowego.

Ściany wewnątrz budynku zostały otynkowane. W tej chwili trwa montaż okien – część elewacji dworca będzie przeszkolona.

Koszt tej inwestycji to 1 mln 623 tys. zł, przy dofinansowaniu w kwocie 929 tys. zł. Przypomnijmy, że pierwszy przetarg na budowę dworca miasto rozpisało jeszcze w 2018 roku. Wykonawcą, wyłonionym dopiero w piątym postępowaniu przeprowadzonym latem 2020 roku, jest konsorcjum firm PBI „Beskid” i „Duda”. Termin realizacji inwestycji został przełożony na koniec listopada tego roku.

Włodarze samorządu przewidywali, że kursy miejskiej komunikacji publicznej będą mogły ruszyć pod koniec pierwszego kwartału 2021 roku. Wiosną 2021 roku mówiło się o czerwcu, a później o końcu września. Niestety, żaden z terminów nie sprawdził się, bo cały program uruchomienia niskoemisyjnego transportu miejskiego, obejmujący wiele branż, jest bardzo skomplikowany.

Publiczna komunikacja ma być prowadzona przez wyłonionego w przetargu operatora. Kursy będą realizowane niskopodłogowymi autobusami Iveco Crossway – to pojazdy z silnikami diesla, choć pierwotnie planowano, że po Limanowej będą jeździć autobusy elektryczne. Te jednak okazały się zbyt drogie. Przypomnijmy, że w 2019 roku miasto zamierzało przeznaczyć na zakup pięciu nowoczesnych autobusów elektrycznych kwotę 5,5 mln zł. Ceny dwóch ofert w przetargu okazały się jednak zawrotne – tańsza opiewała na 14,1 mln zł, droższa na 21,2 mln zł. Różnica między szacunkami urzędników a najtańszą ofertą wynosiła zatem 8 mln 645 tys. zł. Po zmianie specyfikacji postępowania jesienią 2020 roku samorząd kupił za 5,1 mln zł pięć autobusów Iveco Crossway.

Jak zapowiedziały władze miasta, docelowo miejska komunikacja ma połączyć z Limanową także ościenne miejscowości na terenie innych gmin, na wzór dawnych przewozów realizowanych do lat 90. ubiegłego wieku przez PKS. Komunikacja ma respektować wszystkie ulgi ustawowe dla dzieci, seniorów i osób niepełnosprawnych, a dodatkowo – obniżki wynikające z posiadania limanowskiej karty mieszkańca.

Cały program dedykowany zorganizowaniu niskoemisyjnego transportu miejskiego ma wartość 14,3 mln zł i uzyskał dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNothing Phone (1): Telefon, który będziesz chciał mieć
Następny artykułŚwiętowit