Po dużej awarii ŚKUP został ponownie uruchomiony. Jak podaje ZTM, wszystkie funkcjonalności systemu zostały przywrócone. Nie będzie problemów z zakupem i kasowaniem biletów.
Awaria systemu ŚKUP nastąpiła w nocy z 7 na 8 lutego. Od tamtej pory trwała jego naprawa. Po niespełna dwóch tygodniach udało się go ponownie uruchomić. W miniony czwartek Zarząd Transportu Metropolitalnego informował, że rozpoczęło się włączanie poszczególnych elementów systemu. Dzisiaj ZTM przekazał, że w końcu wszystko powinno działać tak, jak przed awarią. Dlatego przestały obowiązywać tymczasowe rozwiązania, które na czas awarii wprowadził ZTM. Pasażerowie nie muszą już kupować biletów miesięcznych w Punktach Obsługi Pasażera. Znika także rozwiązanie, które wywołało dużą krytykę, a polegające na kasowaniu biletów jednorazowych w kasownikach dziurkujących i obowiązku opisania biletu długopisem. Kierowcy nie będą już sprzedawali wszystkich rodzajów biletów jednorazowych.
PRZECZYTAJ TEŻ: Podczas wielkiej awarii ŚKUP Metropolia i ZTM radzą sobie fatalnie. Prezydent Katowic nie chce być gorszy
Nadal jednak pozostały niektóre awaryjne rozwiązania dotyczące biletów długookresowych. Do jutra (wtorek, 21 lutego) można je kupić przez mobilną aplikację mPay. Poza tym bilety długookresowe w wersji papierowej, zakupione w czasie awarii, zachowują swoją ważność (zgodnie z datą naniesioną na bilecie). Oznacza to, że pasażerowie muszą jeszcze poczekać zanim pozbędą się karteczki wypisywanej ręcznie.
Bilety kwartalne i półroczne zostaną zdalnie zakodowane na kartach ŚKUP do końca marca. Oznacza to, że dopiero od początku kwietnia nie trzeba będzie posiadać ich w wersji papierowej. ZTM informuje, że posiadacze papierowych biletów miesięcznych mogą zakodować je na karcie ŚKUP. W tym celu należy kontaktować się z ZTM mailowo ([email protected]) lub pisemnie (Zarząd Transportu Metropolitalnego, ul. Barbary 21a, 40-053 Katowice).
O zwrot poniesionych w związku z awarią kosztów mogą ubiegać się posiadacze biletów wieloprzejazdowych. Jeśli ktoś korzystał w ciągu ostatnich 12 dni z komunikacji miejskiej na podstawie biletów jednorazowych, to różnica w cenie między biletem jednorazowym a wieloprzejazdowym zostanie zwrócona. Dotyczy to zakupionych w trakcie awarii biletów papierowych i biletów elektronicznych z zewnętrznych aplikacji mobilnych. W celu otrzymania takiego zwrotu należy zwrócić się do ZTM pisemnie lub pisemnie (Zarząd Transportu Metropolitalnego, ul. Barbary 21a, 40-053 Katowice) lub mailowo ([email protected]).
Pod ten sam adres powinni swoje pytania kierować pasażerowie, którzy już po zakończeniu awarii napotkali jakiekolwiek błędy lub trudności w zakupie, zakodowaniu lub skasowaniu biletów.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS