A A+ A++

Pierwszego dnia Kongresu punktem wyjścia stały się praktyczne zagadnienia związane z organizacją i przebiegiem kolejnych edycji programu Rzeźba w przestrzeni publicznej dla Niepodległej. Dotychczasowe doświadczenia w tym zakresie, zreferowane przez dyrektora CRP, Macieja Aleksandrowicza, uzupełnione zostały wystąpieniami Ewy Nekandy Trepki na temat (nie)trwałości i (nie)zmienności znaczeń semantycznych rzeźby w przestrzeni publicznej oraz rozważaniami metodologicznymi Moniki Wróbel, dotyczącymi zakresu i sposobu dokumentowania i badania współczesnej sztuki publicznej.

 Kongres Rzeźba wszędzie, fot. Jan Gaworski


Kongres Rzeźba wszędzie, fot. Jan Gaworski

Kolejnego dnia obrad swoje doświadczenia zaprezentowali praktycy: Maciej Szańkowski, Agata Agatowska i Krzysztof Bednarski, reprezentujący różne pokolenia twórców i odmienne koncepcje działań artystycznych. Podjęta dyskusja dotyczyła m.in. zagadnień odpowiedzialności artysty i granic partycypacji, potencjału figuratywizmu a przede wszystkim skomplikowanych relacji twórcy z inwestorem i odbiorcą. Wybrzmiał tu problem odbioru społecznego w przypadku zastosowania współczesnej formy do upamiętnienia lub odniesienia do przeszłości. Wydarzeniami towarzyszącymi Kongresowi były performatywne działania artystyczne na terenie parku rzeźby CRP Kamili Szejnoch, Izabeli Chamczyk i Mariusza Maciejewski oraz interaktywne warsztaty Edyty Ołdak.

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNBA: Anthony Davis zdaje sobie sprawę z powagi sytuacji. Czy na pewno?
Następny artykuł“The cramps were so unbearable, I could barely sleep”. Iga Świątek pulls back the curtain on what it takes to be successful