A A+ A++

Muzeum w Nieborowie i Arkadii zaprasza na kolejny koncert z cyklu „Chwile ulotne”. Koncert na dwa soprany, odbędzie się w niedzielę, 2 października 2022 o godz. 18:30 w Sieni Głównej Pałacu Radziwiłłów w Nieborowie. Wstęp wolny. Liczba miejsc siedzących ograniczona.

Wykonawcy:

  • Dorota Całek- sopran
  • Marta Zamojska-Makowska – sopran
  • Wojciech Świętoński – fortepian

Program:

  • Alessandro Scarlatti – Le violette
  • Georg Friedrich Haendel- aria Almireny z opery Rinaldo: Lascia ch’io pianga
  • Georg Friedrich Haendel – aria z opery Giulio Cesare ; Da tempesta il legno infranto
  • Antonin Dvořák- aria Rusałki z opery Rusałka: Mĕsičku na nebi chlubokém
  • Proch – wariacje: Deh, torna mio bene
  • Francisco Cilea – aria Adrianny z opery Adrianna Lecouvreur: Io son l’umile ancella
  • Raynaldo Hahn – A Chloris
  • Maurice Ravel – ,,Piece en forme de habanera”
  • Mieczysław Karłowicz- Zasmuconej
  • Mieczysław Karłowicz- Pamiętam ciche, jasne, złote dnie
  • Mieczysław Karłowicz – Z nową wiosną
  • Luigi Arditi – Il baccio
  • George Gershwin – Summertime
  • Leo Delibes – duet Kwiatów z opery Lakmé
  • Dyrektor artystyczny: Wojciech Świętoński

Biogramy artystyczne:

DOROTA CAŁEK – śpiewaczka, sopran Urodziła się w Warszawie, gdzie w 1994 r. ukończyła Wydział Wokalno- Aktorski Akademii Muzycznej im. F. Chopina (obecnie Uniwersytet Muzyczny), a w 2009 r. Podyplomowe Studia Logopedii na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej. W 2010 r. w Akademii Muzycznej im. G i K. Bacewiczów w Łodzi otrzymała tytuł doktora sztuk muzycznych w dyscyplinie wokalistyka, a w 2018 r., na tej samej Uczelni, tytuł doktora habilitowanego. W latach 1994- 2009 była solistką Warszawskiej Opery Kameralnej, w której wykonywała partie w operach m. in. C. Monteverdiego, G. Rossiniego i L. Janačka.

Wraz z zespołem tego teatru występowała w Niemczech, Francji, Szwajcarii, Rosji i Libanie. Współpracowała także z Teatrem Roma w Warszawie (Diana w „Orfeuszu w piekle” J. J. Offenbacha) i Operą Bałtycką w Gdańsku (Hrabina w „Weselu Figara” W. A. Mozarta). W 2000 r. w Berlinie wzięła udział w międzynarodowym projekcie: „Opera for four buses” z muzyką Krzysztofa Knittla, a w 2002 r. śpiewała na Gali Moniuszkowskiej w Operze Lwowskiej.

Za swój największy sukces sceniczny artystka uważa partię Kościelnichy w pierwotnej wersji „Jenufy” L. Janačka, wystawionej w WOK w 2004 r. Śpiewaczka koncertuje zarówno w repertuarze pieśniarskim jak i oratoryjnym – występowała m. in. w Studio S1 w Warszawie i Filharmonii Narodowej oraz Filharmoniach: Krakowskiej, Lubelskiej i Kaliskiej, a także na Litwie, Białorusi, Ukrainie i w Turcji.

Obecnie wykonuje i nagrywa głównie repertuar polski, z jednej strony prezentując muzykę zapomnianą np. Aleksandra Zarzyckiego, Ludomira Michała Rogowskiego, z drugiej zaś- biorąc udział w prawykonaniach utworów m. in. Romualda Twardowskiego, Mariana Sawy, Pawła Łukaszewskiego, Marcina T. Łukaszewskiego.

Zajmuje się także działalnością dydaktyczną: pracuje na stanowisku profesora na Wydziale Pedagogiczno – Artystycznym w Kaliszu (Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu), gdzie uczy emisji głosu na kierunku Edukacji Artystycznej w zakresie Sztuki Muzycznej. Jako wykładowca emisji głosu współpracuje także z Uniwersytetem Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.

MARTA ZAMOJSKA-MAKOWSKA – śpiewaczka, sopran koloraturowy Marta Zamojska-Makowska sopran koloraturowy absolwentka Akademii Muzycznej w Warszawie w klasie dyrygentury chóralnej u prof. J. Zabłockiego, studia muzyczne rozszerzała na Akademii Muzycznej na wydziale wokalno-aktorskim w klasie śpiewu prof. Haliny Mickiewicz. Odbyła też studia menadżerskie na SGH/ HEC zdobywając tytuł Master Management Economique Europeen a Jouy-en Josas..

Ukończyła podyplomowe Studium Carla Orffa na Akademii Muzycznej w Warszawie. Na formowanie głosu miały wpływ wielkie polskie śpiewaczki koloraturowe ;Zdzisława Donat , Bogna Sokorska, oraz Wisława Ćwiklińska. Marta Zamojska-Makowska została odznaczona tytułem ;;Wybitny Człowiek dzielnicy Wesoła za działalność krzewienia i kultury muzycznej na terenie dzielnicy Wesoła oraz promowania jej poza granicami dzielnicy i państwa.

Od 1993 roku związana z prywatnym teatrem- Warszawską sceną kameralną prof. Urszuli Trawińskiej -Moroz – odbyła liczne tournée do Niemiec, gdzie kreowała między innymi partię Królowej Nocy w Czarodziejskim Flecie W. A. Mozarta. Od 1995 roku związała się z Teatrem Roma w Warszawie, gdzie występowała jako solistka w partii Królowej Nocy w operze ,, Czarodziejski flet’’ W. A. Mozarta. Występowała w Teatrze Wielkim w Poznaniu, we Włoszech, Francji i w Niemczech. Koncertuje ze swoim małym zespołem instrumentalnym śpiewając muzykę barokową.

W repertuarze znajdują się słynne arie koloraturowe i pieśni wykonywane również z pianistami. W 2000 roku założyła ,, Il Canto-Magnificat’’- chór dziecięco -młodzieżowy oraz Studio Muzyczne w Warszawie w dzielnicy Wesoła, w którym uczy dzieci i młodzież. Praca pedagogiczna zaowocowała wieloma występami chóru w kraju i za granicą, chór wielokrotnie wygrywał nagrody i koncertował we Włoszech, Niemczech, Francji, Hiszpanii, na Litwie. Występował w Filharmonii warszawskiej, nagrywał płyty koncertował z orkiestrami i z zespołami instrumentalnymi. Przy chórze działa i aktywnie wspiera pracę chóralną Fundacja Il Canto -Magnificat. W chórze kształcone są dzieci i młodzież w oparciu o autorski program nauczania obejmujący kształcenie słuchu, rytmikę i naukę emisji głosu, raz śpiewu wielogłosowego.

WOJCIECH ŚWIĘTOŃSKI – fortepian Wojciech Świętoński jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Jest jednym z trzech uczestników elitarnego ‘Kursu mistrzowskiego’ Maestro Ivo Pogorelicha. Pozostając z nim w stałym kontakcie, nieustanie czerpie inspiracje z licznych wskazówek Mistrza. Laureat międzynarodowych konkursów pianistycznych w Kijowie i Rzymie.

Regularnie występuje w salach koncertowych Europy, z recitalami i z towarzyszeniem orkiestry. Współpracował z wieloma zespołami (Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus, Polska Orkiestra Radiowa, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia). Aktywnie koncertował podczas obchodów Roku Karola Szymanowskiego oraz Roku Fryderyka Chopina. Jego występy inaugurowały Paradę Schumana oraz otwarcie Muzeum Fryderyka Chopina w Żelazowej Woli.

Wystąpił na takich festiwalach jak: Stagione Concertistica (Tropea), Międzynarodowy Festiwal Kompozytorów Krakowskich, Festiwal Pianistyki Polskiej w Słupsku, Festiwal Sopockiej Sztuki Wokalnej, Dni Muzyki Andrzeja Kurylewicza (Warszawa), Festiwal Polskiej Muzyki Współczesnej Musica Polonica Nova we Wrocławiu, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Kameralnej „Muzyka na Szczytach” w Zakopanem, Letni Festiwal im. Jerzego Waldorffa w Radziejowicach, HART Fest (Oxford), Klavierwoche (Heidelberg).

W jego dorobku nagraniowym znajdują się płyty: Paweł Łukaszewski „Musica profana 2” – płyta nominowana do nagrody Fryderyk, „Wieniec pieśni do słów Marii Konopnickiej”, Mikołaj Bugajak “Strange Sounds And Inconceivable Deeds”, Przemysław Gintrowski „Tren”. Członek Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków oraz Stowarzyszenia Artystów STOART. Organizuje i występuje na koncertach promujących współczesną muzykę polską partycypując w programach realizowanych przez Instytut Muzyki i Tańca, Narodowe Centrum Kultury oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Artysta współpracujący Filharmonii Narodowej. Twórca i dyrektor artystyczny cyklu koncertów „Chwile ulotne” w Pałacu Radziwiłłów w Nieborowie.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRyanair: Potrzebujemy zachęt, by rozwijać się w Grecji. Minister: Zachęty będą
Następny artykułPowiat Suwałki: 83. rocznica utworzenia Polskiego Państwa Podziemnego