Miejski Rzecznik Konsumentów informuje, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie nałożył 115 milionów złotych kary pieniężnej na spółkę Jeronimo Martins Polska właściciela sieci sklepów Biedronka za nieprawidłowości w zakresie rozbieżności pomiędzy ceną na półce i ceną przy kasie lub brakiem informacji o cenie przy produktach. Rzecznik apeluje do wszystkich konsumentów, aby zwracali uwagę na to, czy cena na półce i na paragonie zgadza się i ewentualnie zgłaszali nieprawidłowości obsłudze sklepów
Dlatego Miejski Rzecznik Konsumentów apeluje do wszystkich konsumentów, aby zwracali uwagę na to, czy cena na półce i na paragonie zgadza się i ewentualnie zgłaszali nieprawidłowości obsłudze sklepów.
Konsumenci muszą znać swoje prawa i wiedzieć, że:
– w przypadku różnicy w cenie na półce i w kasie konsument ma prawo do żądania sprzedaży towaru po cenie dla niego najkorzystniejszej zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług.
Gdy różnicę zauważy dopiero na paragonie, można domagać się zwrotu nadpłaconej kwoty. W takiej sytuacji dobrze jest mieć dowody, np. zdjęcie wywieszki na sklepowej półce i paragon.
– ceny powinny być umieszczone na towarze lub w jego pobliżu, np. na wywieszce na półce. Sprzedawca musi informować o nich w jednoznaczny sposób i w widocznym miejscu. Jeśli podaje je tylko ustnie albo nie podaje ich wcale, to łamie prawo.
W przypadku pytań, czy stwierdzonych nieprawidłowości, konsumentów zainteresowanych uzyskaniem porady z zakresu reklamacji towarów i usług prosimy o kontakt z Biurem Miejskiego Rzecznika Konsumentów z siedzibą w Urzędzie Miasta Płocka Al. Piłsudskiego 6, II piętro, tel. 24 367 – 15 – 81.
I. Prądzyńska – Miejski Rzecznik Konsumentów
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS