Przyjrzenie się interakcji użytkowników z witryną i jej zawartością pomoże Ci zrozumieć zachowania użytkowników. Użytkownicy nie zawsze znajdują na stronie informacje, których szukają, przez przypadek. Mogą nie zauważyć linku lub mieć trudności ze zrozumieniem, dokąd ten link ich zaprowadzi. Ważne jest, aby upewnić się, że użytkownicy są w stanie znaleźć to, czego potrzebują na Twojej stronie, tak aby chcieli do niej wracać. Na szczęście istnieje linkowanie wewnętrzne.
Dzięki tej technice każda sekcja witryny zawiera link do innej strony – zazwyczaj strony głównej – i na odwrót. W ten sposób, gdy użytkownik kliknie na link, zostanie przeniesiony na inną stronę z powiązanymi informacjami i odwrotnie. Biorąc pod uwagę, że linki wewnętrzne pomagają użytkownikom przejść z jednej treści do drugiej o wiele łatwiej niż w przypadku braku jakichkolwiek linków, a także umożliwiają wyszukiwarkom lepsze przeszukiwanie Twojej strony, a tym samym wyższą pozycjonowanie seo w wynikach! Istnieją różne sposoby, aby wdrożyć linkowanie wewnętrzne na swojej stronie internetowej:
Gdzie powinieneś umieścić swoje linki wewnętrzne?
Istnieje kilka miejsc na twojej stronie, w których możesz umieścić linki do innych stron lub postów. Oto kilka miejsc, w których możesz umieścić linki wewnętrzne: – W nagłówkach artykułów lub wpisów na blogu: Linki wewnętrzne można umieszczać na początku artykułów i wpisów na blogu, aby kierować użytkowników do innych kluczowych stron w witrynie. – W dolnej części artykułów i wpisów na blogu: W dolnej części artykułów i wpisów na blogu można dodać linki do innych powiązanych postów lub stron. – W nagłówku lub stopce witryny: Możesz umieścić linki w nagłówku witryny, aby skierować użytkowników do ważnych stron i postów, które powinni przeczytać. – Na zdjęciach: Możesz dodać linki do innych stron lub postów w tekście alt swoich zdjęć. – W menu: W menu nawigacyjnym można dodawać linki do głównych stron witryny.
Które strony powinieneś linkować razem?
Oczywiście, możesz linkować do każdej strony w swoim serwisie, ale upewnij się, że łączysz ze sobą strony, które mają sens. Pomoże to nie tylko użytkownikom odnaleźć się w treści, ale także pomoże botom wyszukiwarek lepiej zrozumieć Twoją witrynę. Poniżej przedstawiono przykłady stron, które można ze sobą łączyć: – Twoja strona główna i strony głównych produktów lub usług: Strona główna jest zwykle połączona ze stronami głównych produktów lub usług, ponieważ jest to ważne dla użytkowników, aby wiedzieli, co masz do zaoferowania. – Często zadawane pytania i podstawowe strony produktów lub usług: Strony FAQ są zwykle połączone ze stronami produktów lub usług, ponieważ użytkownicy często szukają informacji o tym, co masz do zaoferowania. – Twój blog i strony produktów lub usług: Wpisy na blogu są powiązane z głównymi stronami produktów lub usług, ponieważ informują odwiedzających o tym, co masz do zaoferowania.
Ile linków powinieneś mieć, aby uniknąć negatywnego wpływu na pozycjonowanie
Możesz linkować tyle stron, ile chcesz, ale pamiętaj, aby linkować tylko te, które są ze sobą najbardziej powiązane. W związku z tym nie powinieneś mieć więcej niż 10 linków na jednej stronie. Nie chcesz przecież przytłoczyć odwiedzających zbyt dużą liczbą linków! Należy pamiętać, że linki są również formą treści. Jeśli linkujesz do strony, która została już napisana, wzbogacasz ogólną treść witryny, a nie tylko linkujesz do innej strony. Nie należy jednak przesadzać z linkowaniem, aby nie skończyć z mnóstwem linków typu “kliknij tutaj”, które nie wnoszą żadnej wartości dodanej do witryny.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS