W poszukiwaniu lepszych rezultatów rozpoczęto od zmian na samej górze. Nikt się nie spodziewał, że próba usprawnienia projektu zacznie się od pożegnania szefa zespołu – Gunthera Steinera. Obowiązki po 58-latku przejął Ayao Komatsu, który ma uporządkować sprawy w Haasie i sprawić, że nowy bolid VF-24 będzie konkurencyjny na torze.
Wielu kierowców w stawce ma podpisane kontrakty jedynie do końca 2024 roku. Jeśli forma Haasa pod wodzą Komatsu nie poszybuje w górę, to Magnussen i Hulkenberg z pewnością spróbują zaoferować swoje usługi innym zespołom. Japończyk zdaje sobie sprawę, że powtórka wyników z tamtego roku nie zachęci kierowców do przedłużenia kontraktów.
“Będącym szczerym, potrzebujemy konkurencyjnego samochodu, który sprawi, że nasi kierowcy będą chcieli zostać z nami. To dla nas kluczowa sprawa”.
“Jeśli nasz bolid nie będzie na odpowiednim poziomie, to jasne jest, że Kevin i Nico będą chcieli opuścić nasze szeregi. Najpierw jednak skupiam się na opanowaniu tego, co dotyczy naszego samochodu i naszego zespołu, a potem zobaczymy, co kierowcy zadecydują”.
“Trzy dni testów pokazały, że dobrze ze sobą współpracują. Ich odczucia z przejazdów były dla nas niezwykle ważne. Obaj pokazali się z dobrej strony i bardzo mnie to cieszy”.
Haas w minionym sezonie najwięcej kłopotów miewał podczas długich przejazdów. O ile sobotnie kwalifikacje, zwłaszcza w wykonaniu Hulkenberga pozwalały czasami dotrzeć do ostatniej sesji kwalifikacji, to już niedzielne próby utrzymania miejsca w punktowanej dziesiątce były zbyt dużym wyzwaniem dla ówczesnej ekipy Steinera. Jeszcze gorzej pod tym względem wyglądał Magnussen. Duńczyk nie potrafił znaleźć wspólnego języka z ubiegłoroczną konstrukcją, w której zdobył łącznie trzy punkty.
“W zeszłym roku bolid nie był wystarczający dobry. W szczególności dla Kevina, który nie był w stanie pokazać w nim swojego talentu”.
“Nico jeździ świetne kwalifikacje. Musi popracować nad zarządzaniem oponami w trakcie wyścigu, ale w tamtym roku, to głównie nasz samochód zawiódł”.
“Kevinowi nie odpowiadały podstawy działania samochodu, więc ciężko było wydobyć z obu kierowców to, co najlepsze. Jedyna dobra rzecz, to kwalifikacje w wykonaniu Nico”.
“Myślę, że w tegorocznym bolidzie będą mieli więcej szans, aby pokazać swoje umiejętności”.
“Dobrze widzieć, że obaj nasi kierowcy są całkowicie zaangażowani w ten projekt”.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS