Powstanie alternatywne połączenie kolejowe na trasie Katowice-Gliwice. Ogłoszony został przetarg na projekt i przebudowę 20 km linii kolejowej przebiegającej przez Kochłowice. Dzisiaj jeżdżą tędy tylko pociągi towarowe, ale ma się to zmienić.
Jeden z sześciu projektów kolejowych w metropolii wkrótce może być realizowany. Chodzi o alternatywne połączenie Katowic z Gliwicami. Linia numer 137 (przez Chorzów, Świętochłowice, Rudę Śląską i Zabrze) jest jedną z najbardziej obciążonych. Odcinek długości ok. 30 km stanowi kręgosłup komunikacyjny w metropolii, ale planowana dobudowa drugiej pary torów w celu zwiększenia coraz gorszej przepustowości to na razie dalekosiężne plany. Wcześniej ma powstać alternatywa, która z jednej strony odciąży intensywnie wykorzystywany szlak, a z drugiej zwiększy dostęp do kolei mieszkańcom miast.
Na południe od linii 137, przebiegają trzy linie kolejowe, które można wykorzystać do ruchu pasażerskiego (nr 141 na odcinku Gliwice – Ruda Kochłowice, nr 164 na odcinku Ruda Kochłowice – Hajduki i nr 651 Hajduki – Gottwald). To również trasa pomiędzy Katowicami a Gliwicami przez Rudę Śląską i Zabrze, ale szlaki przecinają te miasta w innym miejscach. Oznacza to, że z udostępnienia tego szlaku skorzystają przede wszystkim mieszkańcy dzielnic, w których pociągi teraz nie kursują lub nie zatrzymują się. Linia ta jest wykorzystywana w ruchu towarowym, a po latach znów zostanie przystosowana do obsługi pociągów pasażerskich.
W ramach projektu wybudowanych lub odtworzonych zostanie łącznie 7 nowych przystanków: Zabrze (rejon ul. Opawskiej), Zabrze Makoszowy, Ruda Bielszowice, Ruda Halemba, Ruda Wirek, Ruda Kochłowice, Chorzów Hajduki. Dzięki modernizacji ponad 20 kilometrów linii kolejowej, pociągi będą mogły poruszać się z prędkością do 120 km/h.
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i przebudowę linii kolejowej łączącej Gliwice z Katowicami przez Rudę Kochłowice. Zgodnie z planem rządowego programu Kolej+, inwestycja powinna być gotowa do 2029 roku. Warunkiem realizacji była deklaracja przewoźnika, który ma zapewnić przynajmniej 4 pary pociągów przez co najmniej 5 lat.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS