Miasto podpisało dziś umowę na wykonanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego modernizacji amfiteatru. Wykonawcą jest firma Biuro 87A z Opola, dla której jest to drugi projekt takiego rodzaju obiektu.
– Chcemy dostosować nowe elementy do starej formy, tak żeby ten amfiteatr był podobny do obecnego – mówi Marek Nowacki, projektant.
Pan prezydent bardzo naciskał, żeby zachować jak najwięcej zieleni i obecnego widoku. Żeby człowiek, który tam przyjdzie, nie zgubił się na zgubił się na nowych ścieżkach, nie zdziwił się, że wszystko wygląda inaczej.
Za PFU miasto zapłaci ponad 140 tys. zł. Firma ma 4 miesiące na wykonanie programu. Następnym krokiem będzie pozyskanie funduszy na inwestycję. Szacowany koszt modernizacji amfiteatru to około 50 mln zł. Mówi Marcin Pabierowski, prezydent Zielonej Góry.
Podsumowujemy finanse miasta. Mamy kilka osi, jeżeli chodzi o finansowanie tej inwestycji. Współpracujemy m. in. z Urzędem Marszałkowskim. Są fundusze, tylko musimy zbudować model pozyskiwania. Jesteśmy zdeterminowani, żeby projekt doprowadzić do końca.
Są plany, aby amfiteatr powstał w formule projektuj-wybuduj. Jeżeli nie pojawią się żadne przeszkody, to możliwe że obiekt w nowej odsłonie zobaczymy za około 2,5 roku.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS