A A+ A++

Dobrze prosperujący rynek producentów znanych gier także odczuwa skutki zmiennej sytuacji makroekonomicznej. Producent Fortnite, Epic Games, zwalnia 16% swoich pracowników, czyli ok. 870 osób.

Wiadomość o zwolnieniach została po raz pierwszy podana przez agencję Bloomberg. Firma Epic Games ogłosiła również, że pozbywa się Bandcamp, internetowej platformy dystrybucji audio, którą nabyła w zeszłym roku, i wydziela większość SuperAwesome, dewelopera technologii bezpiecznej dla dzieci, którą nabyła w 2020 roku.

“Od jakiegoś czasu wydajemy znacznie więcej pieniędzy niż zarabiamy, inwestując w kolejną ewolucję Epic i rozwijając Fortnite jako ekosystem inspirowany metaverse dla twórców” – napisał dyrektor generalny Epic Games Tim Sweeney w notatce do pracowników, cytowanej przez portal TechCrunch. “Od dawna byłem optymistą, że uda nam się przejść przez tę transformację bez zwolnień, ale z perspektywy czasu widzę, że było to nierealne. Firma podejmowała ciągłe wysiłki w celu obniżenia kosztów, w tym przejścia na zerowe zatrudnienie netto i ograniczenia wydatków operacyjnych na takie rzeczy, jak marketing i wydarzenia”. Jednak, jak się wyraził, mimo tych działań znalazła się daleko od stabilności finansowej. Zwolnienia mają ustabilizować sytuację finansową.

Zobacz również:

Bandcamp dołącza do Songtradr, firmy zajmującej się rynkiem muzycznym, a działalność reklamowa SuperAwesome zostanie wydzielona jako niezależna firma pod marką SuperAwesome.

“Tniemy koszty bez przerywania rozwoju lub naszych podstawowych linii biznesowych, dzięki czemu możemy nadal koncentrować się na naszych ambitnych planach” – napisał Sweeney. “Około dwie trzecie zwolnień dotyczyło zespołów spoza głównego działu rozwoju. Niektóre z naszych produktów i inicjatyw wylądują zgodnie z harmonogramem, a niektóre mogą nie zostać wysłane zgodnie z planem, ponieważ na razie nie mają wystarczających zasobów. Nie mamy nic przeciwko kompromisowi w zakresie harmonogramu, jeśli oznacza to utrzymanie naszej zdolności do osiągnięcia naszych celów, przejścia na drugą stronę rentowności i stania się wiodącą firmą metaverse”.

Jednocześnie Epic ogłosił, że cena V-dolców Fortnite wzrośnie w Stanach Zjednoczonych i kilku innych krajach 27 października. We wpisie na blogu firma wyjaśniła, że wzrost cen o około 12% do 15% za pakiet wynika z “czynników ekonomicznych, takich jak inflacja i wahania kursów walut”.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWracają konsultacje planu dla obszaru „Osiedla Podwawelskiego”
Następny artykułGdzie jest 1 mld złotych z KPO pyta Dariusz Standerski