A A+ A++

Prace na Dworcu Zachodnim obejmą peron 5. Od 24 października będzie on wyłączony i zostanie rozebrany. W związku z przebudową pojawią się robocze dojścia do innych peronów. Również pociągi kursować będą inaczej.

Na stacji Warszawa Zachodnia rusza kolejny etap robót. Będą się one skupiać na peronie numer 5. – Obiekt zostanie wyłączony. Będzie rozbiórka peronu i torów. To przygotowania pod wykop, pod nowe podziemne przejście które połączy wszystkie perony na stacji – przekazał w komunikacie Karol Jakubowski, rzecznik Polskich Linii Kolejowych.

Jak tłumaczy, szerszy zakres prac na stacji będzie wymagał zmian w komunikacji od strony Alej Jerozolimskich. Dojście od dworca do peronów 1-4 będzie zapewniał dotychczasowy tunel. W dojściu do peronów 6-9 podróżni będą korzystać z kładki, na którą wejście będzie z peronu numer 4. Jak przekazano informacje o organizacji ruchu będą oznakowane.

Prace na peronie numer 5 przyniosą także zmiany w rozkładzie jazdy. Od 24 października część pociągów kursujących przez Warszawę Zachodnią będzie jeździć przez stację Warszawa Gdańska. – Pasażerów prosimy o sprawdzenie przed podróżą rozkładu jazdy pociągów. Szczegóły dostępne są na stronie i w aplikacji portalpasazera.pl oraz na stronach przewoźników – poinformował w komunikacie Jakubowski.

W sierpniu były opóźnienia

Przebudowa Dworca Zachodniego trwa już od dwóch lat. Prace wywołują utrudnienia w ruchu kolejowym, o których regularnie informuje spółka PKP PLK.

Jak informowali kolejarze, na okres od 22 sierpnia do 3 września zaplanowano prace związane z podłączaniem urządzeń do nowej nastawni zlokalizowanej w budynku LCS na stacji Warszawa Zachodnia. Ma to w przyszłości pozwolić na komputerowe zarządzanie ruchem kolejowym i zastąpienie dotychczasowego systemu przekaźnikowego. Nowy system oznacza szybszą odprawę pociągów i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa. Zapowiadano wówczas przy okazji znaczne ograniczenia w kursowaniu pociągów, ale prac nie wykonano. To, że nie uda się ich przeprowadzić, spółka PKP PLK miała wiedzieć wcześniej. W związku z tym, pracę straciły trzy osoby.

Przebudowa ma usprawnić podróże

Na stacji Warszawa Zachodnia kontynuowana jest budowa trzech wiaduktów kolejowych, które maja usprawnić podróże. Jeden z nich – kratownicowy o konstrukcji stalowej – został nasunięty na docelowe miejsce. 120-metrowy obiekt ma być udostępniony na wiosnę przyszłego roku. Powstają również kolejne segmenty dwóch wiaduktów koło stacji Warszawa Zachodnia. – Ich betonowa konstrukcja pozwoli na bezkolizyjny przejazd pociągów górą i dołem – tłumaczy w komunikacie rzecznik.

Polskie Linie Kolejowe w komunikacie podkreślają, że Warszawa Zachodnia zmienia się i zapewni większą dostępność oraz komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone. – Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Sprawniejsze będą przejazdy aglomeracyjne i dalekobieżne. Kompleksowo przebudowane są obiekty inżynieryjne, kilometry instalacji, około 36 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna – wskazano.

Autor:mg/r

tvnwarszawa.pl

Źródło zdjęcia głównego: Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGratulacje dla Lewandowskiego. Prosto z Monachium. “To wielki zaszczyt”
Następny artykułWspólnota Betlejem 23 października w TVP Info