A A+ A++

White, wieloletni członek zespołu, przeniósł się do Enstone w 2016 roku, aby kierować częścią operacyjną ekipy. Wcześniej pracował jako zastępca dyrektora zarządzającego ds. silników w dziale układów napędowych Renault w Viry-Chatillon.

Przed dołączeniem do Renault w 2004 roku pracował już przy projekcie silników F1 Coswortha, gdzie przez lata był głównym inżynierem brytyjskiej firmy, której właścicielem był Ford.

Odejście White’a jest następstwem szeregu innych zmian personalnych we francuskim zespole Alpine, który próbuje przezwyciężyć fatalny początek roku 2024, w którym zdobył zaledwie dwa punkty w pierwszych ośmiu wyścigach.

Czytaj również:

– W ramach szerszej restrukturyzacji operacyjnej zespołu możemy potwierdzić odejście Roba White’a – czytamy w oświadczeniu Alpine.

– Rob ostatnio pełnił funkcję dyrektora operacyjnego w firmie Enstone. Zespół jest wdzięczny Robowi za wysiłki podjęte podczas jego długiej kariery zarówno w Enstone, jak i w Viry-Châtillon, gdzie kierował projektem silnika, który zdobywał mistrzostwo w latach 2005 i 2006. Życzymy mu wszystkiego najlepszego w swoich przyszłych przedsięwzięciach – brzmi komunikat.

Szef zespołu Bruno Famin, powołał trójstronną strukturę przywództwa technicznego po odejściu dyrektora technicznego Matta Harmana i głównego aerodynamika Dirka de Beera. Obaj odeszli z zespołu, ponieważ na początku sezonu byli rozczarowani nowym samochodem.

Nastąpiło to po doniesieniach, że bolid przygotowany na rok 2024 ważył o 10 kg za dużo. Zespół aby temu zaradzić, wprowadził zmienioną konstrukcję podwozia w celu zmniejszenia masy.

Famin został tymczasowo mianowany szefem zespołu w zeszłym roku, kiedy dyrektor generalny Grupy Renault Luca de Meo zrezygnował z usług Otmara Szafnauera i Alana Permane, ponieważ zespołowi nie udało się wypełnić luki pomiędzy dwiema odrębnymi częściami stawki.

Były dyrektor generalny Alpine, Laurent Rossi, również otrzymał wymówienie kilka tygodni po oskarżeniu zespołu o „amatorstwo”. Chociaż na początku 2023 roku Alpine znajdowało się w pierwszej piątce zespołów pod względem wyników, zimą zostało wyprzedzone przez Astona Martina.

Famin pozostał na pokładzie jako szef zespołu na rok 2024 i po odejściu Harmana i de Beera zastosował trójfilarową konstrukcję techniczną inspirowaną McLarenem. Joe Burnell objął stanowisko dyrektora technicznego ds. inżynierii, David Wheater został dyrektorem technicznym ds. aerodynamiki, a Ciaron Pilbeam piastował funkcję dyrektora technicznego ds. wydajności.

Zespół zatrudnił także Davida Sancheza na stanowisku dyrektora technicznego po tym, jak Francuz opuścił McLarena, któremu podlega trzech liderów technicznych w zmienionej strukturze.

Alpine zdobyło swój drugi punkt w tym roku dzięki wysiłkom Pierre’a Gasly’ego podczas GP Monako, mimo że zespół był bliski utraty obu samochodów już podczas pierwszego okrążenia, gdy Esteban Ocon próbował wyprzedzić kolegę z zespołu i doszło między nimi do kolizji.

Esteban Ocon, Alpine

Autor zdjęcia: Alpine

Czerwona flaga podczas tego wyścigu zapewniła możliwość naprawy uszkodzonego samochodu Gasly’ego. Uderzenie samochodu Ocona o ziemię po tym, jak jego bolid uniósł się w  powietrzu po kolizji, spowodowało uszkodzenia, których nie udało się naprawić w ciągu 40-minutowej przerwy.

Incydent bardzo rozgniewał Famina, który obiecał, że wyciągnie konsekwencje w stosunku do Ocona po jego nieprzemyślanym manewrze kosztującego zespół punkty w klasyfikacji konstruktorów. 

Czytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułIga Świątek – Marie Bouzkova. Kiedy jest mecz? O której godzinie?
Następny artykuł“Багато часу вже згаяно”: експерт по суті “пройшовся” по проблемах мобілізації