A A+ A++

Liczba wyświetleń: 586

Polskę czeka motoryzacyjna rewolucja. Już w sobotę 13 kwietnia zacznie obowiązywać AFIR, czyli kolejny bat ze strony Unii Europejskiej.

AFIR to rozporządzenie Parlamentu Europejskiego oraz Rady UE – skrót od Alternative Fuels Infrastructure Regulation (rozporządzenie w sprawie infrastruktury paliw alternatywnych). Chodzi o to, aby zmusić Polskę, żeby została zbudowana nad Wisłą gęsta sieć publicznych ładowarek przy kluczowych trasach, czyli tzw. TEN-T (Trans-European Transport Network; Transeuropejska Sieć Transportowa). Kto za to zapłaci? Oczywiście społeczeństwo, a więc my podatnicy.

I tak urzędasy z UE nakazują, aby w naszym kraju zbudować:

– Do końca 2025 r. strefy ładowania mają być rozmieszczone maksymalnie co 60 km (po obu stronach trasy), przy czym moc każdej z nich ma wynieść co najmniej 400 kW (a sama strefa ma mieć przynajmniej jeden punkt ładowania o mocy minimum 150 kW);

– do końca 2027 r. strefy ładowania mają być rozmieszczone maksymalnie co 60 km (po obu stronach trasy), przy czym moc każdej z nich ma wynieść co najmniej 600 kW (a sama strefa ma mieć przynajmniej dwa punkty ładowania o mocy minimum 150 kW).

Dla samochodów osobowych (oraz lekkich dostawczych) i sieci kompleksowej TEN-T:

– do końca 2027 r. strefy ładowania maksymalnie co 60 km (po obu stronach trasy), przy czym co najmniej wzdłuż 50 proc. długości kompleksowej sieci TEN-T moc każdej strefy ładowania ma wynosić minimum 300 kW (a sama strefa ma mieć co najmniej jeden punkt ładowania o mocy minimum 150 kW);

– do końca 2030 r. wzdłuż 100 proc. długości kompleksowej sieci TEN-T (po obu stronach trasy) moc każdej strefy ładowania ma wynosić minimum 300 kW (a sama strefa ma mieć przynajmniej jeden punkt ładowania o mocy minimum 150 kW);

– do końca 2035 r. wzdłuż 100 proc. długości kompleksowej sieci TEN-T (po obu stronach trasy) moc każdej strefy ładowania ma wynosić minimum 600 kW (a sama strefa ma mieć przynajmniej dwa punkty ładowania o mocy minimum 150 kW).

Dla samochodów ciężarowych i sieci bazowej TEN-T:

– do końca 2025 r. strefy ładowania maksymalnie co 120 km (po obu stronach trasy), na co najmniej 15 proc. długości sieci TEN-T mają się znaleźć strefy ładowania o mocy co najmniej 1400 kW każda (a sama strefa ma mieć przynajmniej jeden punkt ładowania o mocy minimum 350 kW);

– do końca 2027 r. strefy ładowania maksymalnie co 120 km (po obu stronach trasy), na co najmniej 50 proc. długości sieci TEN-T mają się znaleźć strefy ładowania o mocy co najmniej 2800 kW każda (a sama strefa ma mieć przynajmniej dwa punkty ładowania o mocy minimum 350 kW);

– do końca 2030 r. maksymalnie co 60 km (po obu stronach trasy) strefy ładowania o mocy minimum 3600 kW każda (a sama strefa ma mieć przynajmniej dwa punkty ładowania o mocy minimum 350 kW).

Dla samochodów ciężarowych i sieci kompleksowej TEN-T:

– do końca 2025 r. strefy ładowania maksymalnie co 120 km (po obu stronach trasy), przy czym na co najmniej 15 proc. długości sieci TEN-T strefy mają mieć moc co najmniej 1400 kW każda (a sama strefa ma mieć minimum jeden punkt ładowania o mocy przynajmniej 350 kW);

– do końca 2027 r. strefy ładowania maksymalnie co 120 km (po obu stronach trasy), przy czym na co najmniej 50 proc. długości sieci TEN-T strefy ładowania mają mieć moc co najmniej 1400 kW każda (a sama strefa ma mieć minimum jeden punkt ładowania o mocy przynajmniej 350 kW);

– do końca 2030 r. maksymalnie co 100 km (po obu stronach trasy) obowiązek funkcjonowania stref ładowania o mocy co najmniej 1500 kW każda (a sama strefa ma mieć przynajmniej jeden punkt ładowania o mocy minimum 350 kW).

Na tym jednak nie koniec wymogów AFIR-u. AFIR stanowi również, że łączna moc wszystkich publicznych stref ładowania w danym kraju będzie zależeć do liczby zarejestrowanych w nim samochodów z silnikami elektrycznymi. Rozporządzenie wprowadza następujący przelicznik: 1,3 kW na każde auto w pełni elektryczne oraz 0,8 kW na każdy pojazd z napędem hybrydowym typu plug-in.

Według AFIR minimalna liczba stref ładowania wzdłuż sieci TEN-T dla samochodów osobowych w kolejnych latach ma wynieść:

– 2025 r.: 128 stref;

– 2027 r.: 190 stref;

– 2030 r.: 252 strefy;

– 2035 r.: 252 strefy.

Autorstwo: Maciej Sołdan
Zdjęcie: andreas160578 (CC0)
Na podstawie: Onet.pl
Źródło: NCzas.info

Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć “Wolne Media” finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji “Wolnych Mediów”. Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDwóch świdniczan odpowie za posiadanie narkotyków
Następny artykuł#sadziMY z Nadleśnictwem Lubin