A A+ A++

Jeśli miałoby powstać przejście dla pieszych na wschodniej obwodnicy Chrzanowa, w pobliżu skrzyżowania z ul. Okrzei, to na początek gmina musiałaby zapłacić za projekt.

Skrzyżowanie ul. Garbienia (obwodnica) i ul. Okrzei w Chrzanowie

Przypomnijmy, że radny Krzysztof Zubik poprosił o „przeanalizowanie możliwości” wymalowania pasów właśnie w sąsiedztwie skrzyżowania ul. Garbienia (obwodnica) i ul. Okrzei.

Rzeczywiście, czasem sporo ludzi idzie ul. Okrzei. Są to m.in. pracownicy Valeo, dla których ta droga jest skrótem do miejsca zamieszkania na osiedlach: Niepodległości, Trzebińska czy Południe.

Ulicę Stefana Okrzei przecina obwodnica wschodnia (ul. Garbienia), przez którą trzeba przejść. Tymczasem samochody jadą jeden za drugim. Najbliższe pasy od skrzyżowania z Okrzei są 130 metrów (w kierunku szpitala), na wysokości leśnej ścieżki nad zalew Chechło. Ale chodnik wzdłuż obwodnicy jest tylko po jednej stronie.

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie przeanalizował prośbę radnego Zubika. Napisał: „Przejścia dla pieszych poza obszarem zabudowanym powinny być sytuowane w odległości nie mniejszej niż 500 metrów”. Lokalizacja kolejnych pasów na obwodnicy (przy skrzyżowaniu z ul. Okrzei) wiązałaby się z ograniczeniem prędkości przy dojeździe do przejścia do 50 km/h.

Ponadto inwestycja byłaby kosztowna, ponieważ nie wystarczy wymalować pasów na jezdni. Należałoby wykonać m.in. oświetlenie oraz fragment chodnika po lewej stronie obwodnicy, od ul. Okrzei do nowego przejścia dla pieszych.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułW Częstochowie: Podwójne morderstwo w Gruszewni. Sprawca zbrodni odpowie za zabójstwo ze szczególnym okrucieństwem
Następny artykułJasielscy kryminalni przechwycili ponad 5 kg narkotyków