Hyundai plany związane z nową odsłoną popularnego i20 R5 zaprezentował jesienią ubiegłego roku. i20 N Rally2 był intensywnie sprawdzany, a w prace zaangażowano również członków ekipy fabrycznej.
Sportowy debiut – nieco opóźniony – odbył się w połowie sierpnia. Dwa i20 N Rally2 wyruszyły na trasy Ypres Rally Belgium. W autach zasiedli Jari Huttunen i Mikko Lukka oraz Oliver Solberg i Aaron Johnston. Pomimo wygranej Finów, rajd nie był wybitnie udany. Obie załogi trapiły problemy techniczne. Solberg i Johnston odpadli ostatniego dnia po awarii elektrycznej.
Elektryka zawiodła również w aucie Nila Solansa i Marca Marti. Hiszpanie nie byli w stanie wyjechać na trasy rundy ERC – Rajdu Węgier.
W ubiegłym tygodniu Hyuindai Motorsport zorganizował we włoskim Piemoncie „prywatny rajd”, którego celem było sprawdzenie w bojowych warunkach auta królewskiej klasy – hybrydowego i20 N Rally1. Jednak na Półwysep Apeniński zabrano również samochód Rally2. Prace prowadzili Teemu Suninen – który po pożegnaniu z M-Sportem dołączył do Hyundaia i razem z Mikko Markkulą zajął drugie miejsce w WRC 2 podczas Rajdu Katalonii – oraz Josh McErlean.
Na górskich drogach nakręcono około 500 km. Pracowano m.in. nad ustawieniami zawieszenia i dyferencjałów.
– Wciąż jesteśmy na wczesnym etapie projektu i20 N Rally2, ale na podstawie wyników z WRC 2 i krajowych czempionatów możemy zobaczyć, iż samochód ma niezłe tempo – powiedział Andrew Jones, szef programu klienckiego Hyundaia. – Auto rywalizuje od niedawna, więc możemy je poprawiać podczas każdego testu i rajdu.
Producent chce, by samochód był konkurencyjny, ale i łatwy w prowadzeniu dla jak najszerszego grona kierowców.
– Dane zebrane podczas tych trzech dni we Włoszech zostaną udostępnione naszym klientom i pozwolą im odblokować potencjał, który – jak wiemy – posiada ten samochód. Wspieranie zespołów i kierowców jest istotną częścią pracy naszego działu.
– Testy we Włoszech spełniły nasz podstawowy cel, czyli stworzenie samochodu, który z miejsca będzie konkurencyjny z szeroką pulą potencjalnych odbiorców. Dzięki opiniom i informacjom od różnych kierowców o odmiennych stylach jazdy, możemy się upewnić, iż i20 N Rally2 jest świetnym pakietem dla każdego – zakończył Andrew Jones.
akcje
komentarze
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS