Radom otrzyma nowe produkty zielonogórskiego producenta infrastruktury ładowania. Będą to dwie stacje szybkiego ładowania Core Charger F o mocy 300 kW każda. Urządzenia połączą się z autobusami za pomocą masztów Link One, przeznaczonych do obsługi pantografów na dachu autobusów. Dodatkowo w szafkach przy maszcie, będzie dostępny przewód z wtyczką typu plug-in Combo CCS type 2. Reasumując, autobus który dojedzie na kraniec Osiedla Południe oraz Osiedla Gołębiów I, naładuje się za pomocą stacji pantografowej lub ewentualnie będzie zasilany za pomocą złącza plug-in.
Ponadto na zajezdni MPK przy ul. Wjazdowej 4 zostaną zainstalowane cztery mobilne stacje ładowania dwuwyjściowe Plug Charger FX o mocy 80 kW (2 x 40 kW) każda oraz dwie mobilne stacje ładowania jednowyjściowe Plug Charger R o mocy 40 kW. W sumie do dyspozycji operatora będzie dziesięć punktów ładowania. Dzięki temu, że można je w łatwy sposób przemieszczać pomiędzy autobusami, zdecydowanie ułatwią użytkowanie.
Infrastruktura będzie wyposażona również w system monitoringu. To oznacza, że operator otrzyma zdalny dostęp do parametrów urządzeń. Ponadto zdecydowanie przyspiesza to wszelkie prace serwisowe.
– Cieszymy się, że wśród polskich miast stawiających na elektromobilność jest także Radom. Miło nam,
iż możemy uczestniczyć w dążeniu jego władz do zeroemisyjności transportu publicznego, a w rezultacie mieszkańcy będą mogli oddychać czystym powietrzem. Prace montażowe infrastruktury ładowania zostały już przez nas przeprowadzone. Wraz z naszym partnerem Solaris Bus & Coach czekamy na podanie napięcia przez dostawcę energii, aby przejść do etapu uruchomienia i odbioru urządzeń. – mówi Wiceprezes Zarządu Ekoenergetyki-Polska Maciej Wojeński.
Zakup autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą ładowania to jeden z elementów projektu transportowego, który realizuje Radom. (Ekoenergetyka)
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS