A A+ A++

Kanał Sueski wciąż zablokowany. Nie powiodła się dzisiejsza kolejna próba ściągnięcia z mielizny kontenerowca Ever Given – poinformował szef służb technicznych jednostki, Bernhard Schulte.

W niedzielę mają pojawić się na Kanale dwa dodatkowe holowniki, aby pomóc w uwolnieniu kontenerowca japońskiej firmy Shoei Kisen.

Statek o długości 400 m, 59 m szerokości i 16 m poniżej linii wodnej i mogący pomieścić 18 tys. kontenerów blokuje wąski kanał łączący Morze Śródziemne z Morzem Czerwonym.

Egipski Urząd Kanału Sueskiego (SCA) poinformował, że Egipt otrzymał kilka ofert pomocy międzynarodowej, w tym od USA i Turcji.

Ankara zaproponowała wysłanie holownika do odciągnięcia japońskiego statku. Propozycja pomocy nadeszła, ponieważ Turcja chce polepszenia stosunków z Kairem, napiętych od obalenia prezydenta Mohammeda Mursiego w 2013 roku, który był wspierany przez tureckiego przywódcę Recepa Erdogana.

Jak twierdzi niemiecka firma ubezpieczeniowa Allianz, zablokowanie Kanału może kosztować światowy handel tygodniowo od 6 do 10 mld dolarów. Według agencji ratingowej Moody’s najbardziej ucierpią europejscy producenci i dostawcy części samochodowych.

“Kanał Sueski to szlak dla przewozu towarów między Europą a Azją. W 2019 roku przepłynęło nim tranzytem ponad 19 tys. statków, co odpowiada prawie 1,25 mld ton ładunku. Stanowi to ok. 13 proc. światowego handlu – napisali naukowcy w analizie opublikowanej na brytyjskim portalu “The Conversation”.

Dlaczego kontenerowiec utknął?

Według Bloomberga, każdego dnia … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSuperregiony. Wyzwania dla Świętokrzyskiego. Przyspieszyć nie tylko do Warszawy
Następny artykułNiemiecki Trybunał Konstytucyjny wstrzymuje ratyfikację Funduszu Odbudowy