A A+ A++

19-letnia mieszkanka Zamościa zareagowała na fałszywą prośbę o opłacenie zamówienia. Młoda kobieta straciła 300 złotych.

– 19-latka powiadomiła policjantów, że za pośrednictwem komunikatora otrzymała od znajomego wiadomość z prośbą o opłacenie zamówienia. W wiadomości było też zapewnienie 27-letniego kolegi, że pieniądze zostaną zwrócone z nawiązką. Znajomy prosił o dokonanie dwóch płatności BLIK każda po 500 złotych, jednak 19-latka na koncie miała jedynie około 350 złotych. Oszust, który podszył się pod znajomego pokrzywdzonej stwierdził, że wystarczy 300 złotych. Nieświadoma oszustwa 19-latka zrealizowała płatność. O tym, że ktoś włamał się na konto społecznościowe znajomego i rozesłał fałszywe wiadomości z prośbą o pieniądze pokrzywdzona dowiedziała się po kilku godzinach od przelania pieniędzy. Niestety było już za późno, aby zablokować wypłatę. Pieniądze 19-latki trafiły na konto oszusta – informuje Dorota Krukowska Bubiło, rzeczniczka zamojskiej policji.

Reagując na przesyłane wiadomości od znajomych z prośbą o finansowe wsparcie musimy zachować ostrożność. Jest to jedyny sposób, aby nie strącić pieniędzy. Zawsze przed podjęciem decyzji o wsparciu znajomego należy wcześniej skontaktować się z tą osobą i upewnić się, czy przesłana wiadomość nie pochodzi od oszusta.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOgłoszono wysokość dofinansowań w programie “Teatr Polska”
Następny artykułJak powstaje wiedza? Kiedy ufać badaniom naukowym? Konferencja dla nauczycieli, uczniów i naukowców