Port Gdańsk zawarł z DCT Gdańsk 30-letnią umowę na wynajem 6,5-hektarowej działki.
Powstaną na niej parking i biurowiec. – Teren objęty najnowszą umową umożliwi nam odsunięcie od nabrzeży procesów, które nie muszą być wykonywane tak blisko burty, ale też pozwoli nam poszerzyć portfel usług. Dzięki temu nie tylko zwiększymy naszą przepustowość, ale również zwiększymy naszą atrakcyjność dla klientów – zapewnia zastępca dyrektora generalnego DCT Gdańsk Laurent Spiessens.
Czytaj więcej w: Są pieniądze na potężne inwestycje w porty morskie
Podpisana 18 grudnia 2020 umowa to kolejna działka inwestycyjna, jaką od Portu Gdańsk wynajął terminalowi DCT, w sumie jest to 95 ha. – Cztery lata temu oddaliśmy do użytku drugie głębokowodne nabrzeże T2, o długości 650 m. Zostało wyposażone w 8 nowoczesnych, największych na Bałtyku suwnic nabrzeżowych STS, umożliwiających obsługę statków o pojemności ponad 24 tys. TEU. Nasz potencjał przeładunkowy podwoił się z 1,5 do 3 mln TEU rocznie – podsumowuje Spiessens.
Czytaj więcej w: Tak dobrych miesięcy porty już dawno nie notowały
DCT Gdańsk to największy terminal głębinowy w regionie Morza Bałtyckiego i jedyny obiekt, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Terminal posiada głębokowodne nabrzeże o długości 1,3 km, obsługiwane przez 14 suwnic nabrzeżowych STS i obsługuje rocznie ponad 620 statków (w tym 100 największych kontenerowców świata). Rozpoczął działalność w 2007 roku, a w 2019 przekroczył 2 mln TEU przeładunków.
Port Gdańsk ma niemal 700 hektarowy obszar. – To co wyróżnia nas nie tylko w Polsce, ale również w skali europejskiej, to bardzo dobre skomunikowanie drogowe i kolejowe oraz wciąż jeszcze dostępne tereny inwestycyjne, położone w sąsiedztwie głębokowodnej infrastruktury – zaznacza kierownik ds. Rozwoju Biznesu w Porcie Gdańsk Bartosz Bloch.
Czytaj więcej w: Portowe inwestycje nie zwalniają tempa
Port przygotowuje udostępnienie pozostałej jeszcze powierzchni pod inwestycje. Porządkuje przestrzeń, utwardza place. – W połowie tego roku zakończymy współfinansowane ze środków CEF pogłębianie toru wodnego w Porcie Wewnętrznym, modernizację nabrzeży o łącznej długości ponad 5 km, oraz rozbudowę i modernizację sieci drogowo-kolejowej w Porcie Zewnętrznym, której celem jest polepszenie dostępu do portu od strony lądu – wymienia inwestycje Bloch.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS