Załatwienie spraw urzędowych w czasach epidemii w Wydziale Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Jaśle daje się we znaki mieszkańcom powiatu jasielskiego. Petenci mają dość stania w długich kolejkach i niepewności, czy uda się im się załatwić sprawę. – Panuje jeden wielki chaos, a temu wszystkiemu przyglądają się z okien z niezdrową ciekawością pracownicę starostwa. Jest to po prostu niesmaczne. Można poczuć się jak zwierzęta w zoo – skarży się w liście do redakcji pani Katarzyna.
O tym, jak wygląda załatwianie spraw w Wydziale Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Jaśle poinformował nas końcem lipca pan Paweł. Jak podkreślił, skrzynka do składania wniosków, która do niedawna znajdowała się przy głównym wejściu do starostwa została usunięta. Od tamtej pory sprawy załatwia się w okienku od tyłu budynku. – Kolejki jak za komuny. Ponad 100 osób czeka ściśniętych bez maseczek i odstępów. Nikt nic nie wie, każdy stoi, aby uzyskać informację, bo nie ma możliwości dodzwonić się do urzędu. Próbowałem ponad pięćdziesiąt razy – podkreśla zbulwersowany. – Zabierając skrzynkę, do której można było wrzucić dokumenty i spokojnie czekać na telefon, urzędnicy podwoili kolejki i zrobili jeszcze większy chaos. Kto jest za to odpowiedzialny? Przecież to tak nie może funkcjonować, że mieszkaniec stoi godzinami w kolejce, żeby usłyszeć, że np. “nie ma jeszcze twardego dowodu, bo nie przyszedł”, czy też, że “coś w papierach się nie zgadza. Proszę poprawić i przyjść jutro”. Kolejki przed ZUS-em, urzędem miasta i urzędem skarbowym- załatwienie czegokolwiek w Jaśle graniczy z cudem – dodaje pan Paweł.
Dwa dni temu otrzymaliśmy kolejną wiadomość do naszej redakcji z prośbą o nagłośnienie sprawy. Pani Katarzyna również zwróciła uwagę na fakt, że załatwienie spraw w Wydziale Komunikacji i Transportu w Jaśle nie należy do najłatwiejszych zadań. – Sytuacja dotyczy funkcjonowania Wydziału Komunikacji i Transportu w Jaśle w czasie epidemii. Ja rozumiem oczywiście konieczność wprowadzenia obostrzeń i powiedzmy, że nawet 50-osobowa kolejka jest w tych czasach jakoś akceptowalna. Nie powinno jednak być tutaj miejsca na chaos oraz wprowadzanie w błąd. Okienka, do których się stoi w naprawdę długich kolejkach są źle opisane i nikt nie wie, czy już przy okienku nie okaże się, że źle stał i powinien stanąć na końcu drugiej kolejki. Taką sytuację miałam dzisiaj ja oraz co najmniej kilka innych osób – wyjaśnia. – Stałam w kolejce do okienka, na którym było napisane “wydawanie dokumentów”, bo chciałam odebrać profil kandydata na kierowcę. Okazało się jednak, że ten dokument jest wydawany w drugim okienku z napisem dotyczącym wydawania kart parkingowych dla niepełnosprawnych. Panuje jeden wielki chaos, a temu wszystkiemu przyglądają się z okien z niezdrową ciekawością pracownicę starostwa. Jest to po prostu niesmaczne. Można poczuć się jak zwierzęta w zoo – kwituje pani Katarzyna.
Zdaniem mieszkańców nie jest to obsługa petentów na miarę XXI w. W niedalekim Krośnie skrzynka podawcza została usunięta. Osoby, które chcą załatwić swoje sprawy w Wydziale Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Krośnie są obsługiwane w budynku, niemniej liczba osób została ograniczona. – Do wydziału komunikacji jest biletomat. Należy wybrać sobie bilet i trzeba czekać na swoją kolej – poinformowała nas pracownica centrali Starostwa Powiatowego w Krośnie.
Z kolei w Jaśle sprawy należące do kompetencji Wydziału Komunikacji i Transportu załatwiane są bezpośrednio w punkcie zlokalizowanym przy wejściu do budynku starostwa od strony parkingu. – Obsługa w tym punkcie jest realizowana przez pracowników Wydziału Komunikacji i Transportu co umożliwia wstępną weryfikację składanych wniosków. Dedykowana dla wydziału skrzynka do składania wniosków, która znajdowała się przy głównych drzwiach wejściowych do budynku starostwa, została usunięta z uwagi na uruchomienie punktu bezpośredniej obsługi dedykowanej dla tego wydziału – wyjaśnia wicestarosta Stanisław Pankiewicz.
Obecnie obowiązujące zmiany w sposobie załatwiania spraw w starostwie zostały określone w zarządzeniu starosty z dnia 8 lipca br. w sprawie obsługi interesantów oraz przyjmowania dokumentów składanych do urzędu w związku ze stanem epidemii. Informacje o zasadach zostały podane zarówno na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Jaśle, jak również zamieszczono ogłoszenie na drzwiach wejściowych do urzędu. Pracownicy wydziału komunikacji i transportu dziennie załatwiają około 150 spraw. – Z uwagi na to, że przepisy prawa w sprawach z zakresu działania Wydziału Komunikacji i Transportu stawiają wymóg pisemności postępowania (np. złożenie pisemnych wniosków i oświadczeń, przedłożenia innych dokumentów itp.), nie można załatwiać tych spraw w formie kontaktu telefonicznego. Telefonicznie można jedynie uzyskać informacje i wyjaśnienia – dodaje wicestarosta Pankiewicz.
Ilona Dziedzic
Napisany dnia: 13.08.2020, 13:33
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS