Natomiast dyrektor generalny Rail Cargo Group Clemens Forst szacuje, że dopuszczenie gigalinerów oznaczać będzie 10,5 miliona więcej przejazdów ciężarówek i wzrost szkód drogowych o 46 proc. spowodowanych przez cięższe ciężarówki o 10 proc.
Prezes Rail Logistics Europe w SNCF Frederic Delorme potępia dyrektywę, „która będzie wymagała bardzo kosztownych prac adaptacyjnych infrastruktury (ronda, parkingi, obiekty inżynierskie itp.) na koszt podatników.” Uważa, że przyjęcie dyrektywy „zada śmiertelny cios sektorowi kolejowych przewozów towarowych i transportowi kombinowanemu”.
Dyrektor generalny BLS Logistics i prezes European Railfreigh Association Dirk Stahl podkreśla potrzebę całościowego podejścia do transportu, w szczególności wspólnego przeglądu dyrektywy w sprawie ciężarów i wymiarów oraz dyrektywy w sprawie transportu kombinowanego, a także oceny skutków uwzględniającej wszystkie rodzaje transportu.
Nacisk na współpracę pomiędzy gałęziami transportu kładzie także dyrektor generalny UIC Fracois Davenne.
Przedstawicielka europejskiego stowarzyszenia spedytorów CLECAT Nicolette van der Jagt ma jednak nadzieję, że posłowie do PE zagłosują w przyszłym tygodniu w racjonalny sposób nad wagami i wymiarami. Przypomina, że w przeprowadzonej przez Komisję Europejską ocenie skutków ani w literaturze naukowej nie znaleziono solidnych dowodów na odwrócenie przesunięcia międzygałęziowego lub zwiększone ryzyko dla bezpieczeństwa ruchu drogowego związane z użytkowaniem pojazdów EMS. W krajach takich jak Niemcy dłuższe ciężarówki, które są z powodzeniem stosowane przede wszystkim w transportach liniowych w logistyce drobnicowej, nie doprowadziły do przeniesienia ładunków z kolei na drogi.
Czytaj więcej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS