12.02.2021r. 08:16
“Istnieje wiele linii, które nie są zelektryfikowane, gdzie kursują pojazdy z silnikami spalinowymi, zasilającymi elektryczne silniki trakcyjne. Naszym celem jest zastąpienie ich zespołami trakcyjnymi z wodorowymi ogniwami paliwowymi, które wytworzą energię elektryczną – powiedział profesor Adriano Carvalho, dyrektor Wydziału Inżynierii Elektrotechnicznej i Komputerowej. Zwraca uwagę, że będzie to tańsze niż elektryfikacja linii.
Projekt H2Rail obejmuje sześć etapów, obejmujących techniczne i finansowe studia wykonalności, a także stworzenie punktów tabkowania wodoru i budowę prototypu pojazdu. Faza testów wodorowego ezt mogłaby się rozpocząć w 2023 r. Jeśli testy się udadzą, planowana jest wymiana taboru także na spalinowych liniach normalnotorowych, gdzie elektryfikacja może okazać się mniej korzystną alternatywą. Koszt realizacji projektu oszacowano na 275,2 mln euro. Dlatego Portugalczycy liczą na pomoc UE. Złożono już wnioski o europejskie wsparcie w ramach kilku projektów.
Zapraszamy i polecamy
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS