A A+ A++

Wskazuje, że koleje dużych prędkości (KDP) trzeba prowadzić przez obszary zabudowane, ponieważ minister Sławomir Nowak nie zablokował terenów. Jest to niedogodność, ale do pokonania, tym bardziej, że społeczeństwo popiera pomysł budowy CPK, a i krajowy przemysł jest rozbudowany, o znacznie większych kompetencjach niż 15-20 lat temu, gdy pojawił się pomysł budowy połączenia „Y”. 

Dyrektor Instytutu Kolejnictwa Andrzej Massel zaznacza, że geometria „Y” powinna być dopasowana do dużych prędkości, które w przyszłości mogą być wykorzystywane przez operatorów. 

Massel dodaje, że nie można oddzielać KDP od kolei w ogóle, ponieważ polska kolej ma różne potrzeby. Wskazuje przy tym na konieczność likwidacji wąski gardeł przed dobudowanie drugiego toru lub elektryfikację, a także budowę połączeń międzynarodowych z Czechami, Słowacją i Ukrainą. 

Czytaj więcej

KDP w aglomeracjach

Rafał Banaszkiewicz pełnomocnik zarządu PKP PLK ds. inwestycji dodaje, że priorytet powinna mieć linia Warszawa – Wrocław. Przypomina, że dla wielu linii są przygotowane studia, jednak wyzwaniem jest jak linie wprowadzić do miast, ponieważ węzły aglomeracyjne są ciasne, a wszelkie przebudowy bardzo kosztowne, stąd ustalenie szczegółów będzie kłopotliwe. 

Banaszkiewicz przypomina, że wyjście KDP z Warszawy na zachód jest pierwszym do zaprojektowania i wybudowania, ale trzeba myśleć przyszłościowo i zarezerwować wokół Warszawy teren na wyjście KDP na północ i na wschód. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNasze Miasto: Częstochowa. Pielgrzymka na Jasną Górę trafiła na Krajową listę niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Następny artykułPieczątki i artykuły stemplarskie – rodzaje, wybór i użytkowanie