A A+ A++

16 września b.r. odbyło się spotkanie konsultacyjne z przedstawicielami Infra Centrum Doradztwa Sp. z o.o. – wykonawcami projektu dla PKP PLK SA: Studium Planistyczno-Prognostycznego w ramach II etapu naboru do Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej – Kolej + do 2028 roku dla projektu pn. BUDOWA POŁĄCZENIA KOLEJOWEGO KRAKÓW – OLKUSZ.

Jest to wstępne studium mające służyć opracowaniu dokumentacji w celu wybudowania (wg deklaracji do roku 2028) 2 torowej łącznicy kolejowej (w rejonie jaworznickich Pieczysk) pomiędzy Jaworznem Ciężkowicami a Zalewem Sosina (tu powstanie nowy przystanek kolejowy) – umożliwiającej bezpośrednie (bez zmiany kierunku jazdy w Jaworznie Szczakowej) połączenie z Krakowa w kierunku Bukowna i Olkusza.
O tej sprawie wspominano już w ubiegłym roku w doniesieniach lokalnych mediów – m.in. na:
http://extra.info.pl/index.php/2020/06/23/szybciej-z-krakowa-do-olkusza-bo-przez-jaworzno/

W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele UM i MZDiM Jaworzno oraz przedstawiciele samorządów powiatu olkuskiego oraz przewoźników kolejowych.

Niestety, zaprezentowane materiały niewiele odbiegają od założeń, które były już wstępnie konsultowane wiosną ubiegłego roku. Zdaniem firmy prezentującej – opracowanie niezbędnej i dokładniejszej dokumentacji będzie możliwe dopiero wiosną przyszłego roku, po przejściu do kolejnego etapu przedsięwzięcia. Dlatego też uwagi zgłaszane przez przedstawicieli Jaworzna siłą rzeczy mogą w chwili obecnej mieć też tylko charakter wstępny. Obecnie istotnymi wątpliwościami koniecznymi do zgłoszenia przy projektowaniu są – m.in. – takie kwestie, jak:

– bezkolizyjne przejście nad/pod Malczewskiego zamiast zakładanego dalszego „odsuwania” przebiegu tej ulicy w kierunku Sosiny ,

– kwestia przejścia podziemnego od nowego przystanku kolejowego ZALEW SOSINA- czy nie powinno ono także przebiegać pod ulicą Bukowską, a nie wyłącznie pod samymi torami,

– kwestia własności działek, czy wykup będzie konieczny od innych osób/podmiotów czy też są to tereny już w posiadaniu kolei – choć wstępne deklaracje firmy projektowej mówią o braku konieczności wkupu istniejących nieruchomości zabudowanych w rejonie planowanego przedsięwzięcia,

– zwrócenie uwagi aby pociągi przyśpieszone zatrzymywały się w Jaworznie Ciężkowicach z uwagi na udogodnienia dostępu do przystanku kolejowego, zwłaszcza po wybudowaniu planowanego wiaduktu w ciągu ulicy Ciężkowickiej – ten przystanek może stać się bardzo atrakcyjnym miejscem rozpoczynania/zakańczanie podróży z Jaworzna do/z Krakowa – wszak dodatkowe składy pociągów pojadą (bo wybudowaniu łącznicy) w relacji Kraków-Olkusz-Kraków z pominięciem Jaworzna-Szczakowej.

Reasumując – dobrze, że prace nad postaniem nowego łącznika nadal trwają, ponieważ jego wykonanie poprawi pozycję Jaworzna na mapie komunikacji szynowej regionu – szkoda, że przez kilkanaście miesięcy nie powstały jednak jak dotąd bardziej precyzyjne materiały umożliwiające rzeczowe wnoszenie uwag.

Na jutro planowane są konsultacje z mieszkańcami w formie zdalnej.

Szczegóły dotyczące spotkania:

http://www.umbukowno.pl/m_gl.php?action=n&id=45&szbl=2&id_poz=12519

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł“Dzień bez samochodu”. Darmowy transport autobusami ZTM, dłuższe przejazdy rowerem miejskim
Następny artykułW dokumentach ślepa ściana, ale oni mają tam okna i balkony. Tuż obok ma powstać blok. Miasto odpowiada