To jest ta inwestycja, do której gmina Trzebinia ma dopłacić w ciągu dwóch lat 9 mln zł. Rada miasta dała na to już wcześniej przyzwolenie i się z tego nie wycofała, a burmistrz podpisał stosowne porozumienie z PKP.
Młoszowa. Przejazd kolejowy przez ul. Szembeka (ostatni taki na trasie E30)
Inwestorem budowy wiaduktu drogowego nad torami kolejowymi w Młoszowej wraz z połączeniem drogowym południowej części ul. Trzeciej z ul. Krakowską, jest PKP PLK S.A w ramach projektu, pn. „Modernizacja linii kolejowej E30, odcinek Zabrze – Katowice – Krakowów, etap IIb”.
Udział finansowy Trzebini w tej budowie wzbudził wiele kontrowersji w trakcie dyskusji nad budżetem na 2023 r., bo sąsiednie gminy (Chrzanów czy Krzeszowice) w najnowszych inwestycjach kolejowych nie partycypowały. Trzebinia wyłoży 3 mln zł w roku 2023 i 6 mln zł w roku 2024. Radni z Trzebini dopiero przy budżecie się zorientowali, jakie to rodzi konsekwencje finansowe dla gminy.
Temat wzbudził też niepokój mieszkańców części Młoszowej położonej blisko kolei, bo ludzie do tej pory nie wiedzą, w którym dokładnie miejscu wiadukt ma być ulokowany. Zabudowa jest w niektórych miejscach dość gęsta, a sąsiedztwo dużego obiektu drogowego nikomu sie nie uśmiecha. Wiele osób ma tam również atrakcyjne działki i związane z nimi plany. Organizowane w przyszłym tygodniu spotkanie, takiej wiedzy ma im dostarczyć.
Założenia inwestycji przedstawią zainteresowanym przedstawiciele kolei. Pokażą planowany przebieg dróg dojazdowych, odpowiedzą na pytania. Trzebiński magistrat informuje, że przedstawiciele Urzędu Miasta w Trzebini też przyjdą.
Termin i miejsce spotkania: środa, 25 stycznia, o godz. 16.00, Dom Kultury „Sokół” w Trzebini.
O umowie kolei z wykonawcą w formule zaprojektuj buduj pisaliśmy TUTAJ
a także TUTAJ
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS