A A+ A++
Spółka Centralny Port Komunikacyjny zgodziła się na wariant wylotu Kolei Dużych Prędkości z Łodzi, który omija Konstantynów Łódzki.

Mieszkańcy protestowali w obawie, że inwestycja będzie dla nich uciążliwa i przyczyni się do obniżenia wartości nieruchomości. Dlatego będzie realizowany wariant nie północny, a południowy bliżej Pabianic. Przebieg trasy nie jest na razie znany.

– Zostanie ustalony na dalszym etapie prac planistycznych – powiedział portalowi paniaNICE.tv Konrad Majszyk, dyrektor Komunikacji i PR Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Spotkanie prezesa CPK z mediami  odbyło się wczoraj na peronie nowego Dworca Fabrycznego. CPK zadeklarował dofinansowanie odbudowy linii tramwajowej do Konstantynowa i Lutomierska.

Prezes Mikołaj Wild tłumaczył :”Zdecydowaliśmy się na zmianę proponowanego wylotu linii po zachodniej stronie Łodzi. Jednocześnie chcemy jednak zapewnić dostęp do transportu publicznego jak największej liczbie mieszkańców aglomeracji łódzkiej. Nasza linia kolejowa ominie Konstantynów, ale to miasto nie pozostanie bez dostępu do transportu szynowego. To możliwe, dlatego że w planach jest odbudowa linii tramwajowej 43 łączącej Łódź z Konstantynowem Łódzkim i Lutomierskiem, która została zlikwidowana w marcu 2019 r. Łączna wartość tego projektu to ponad 20 mln zł, z czego ponad 15 mln zł zadeklarowały się wyłożyć władze samorządu wojewódzkiego w Łodzi. Dzisiaj swój udział finansowy w tym projekcie zadeklarowała też spółka CPK w ramach puli tzw. inwestycji komplementarnych. 

Linia kolejowa nr 85 – będąca fragmentem tzw. „szprychy” nr 9 – łącząca Warszawę, CPK, Łódź i Sieradz na tym odcinku planowana jest do realizacji w latach 2020-2027. Od dworca Łódź Fabryczna jako wiodący rozpatrywany jest wariant tunelu przebiegający pod centrum miasta i dworcem Łódź Kaliska, a następnie pod ul. Karolewską i Bratysławską na południowo-wschodnim skraju osiedla Retkinia. Zakończenie tunelu planowane jest w pobliżu istniejącej linii kolejowej nr 14 na odcinku Łódź Kaliska – Lublinek.

Przygotowywana w ramach projektu CPK linia KDP Warszawa-CPK-Łódź-Wrocław/Poznań ze względu na swój kształt określana jest jako „igrek”. Pociągi na tej linii mają jeździć z prędkością do 250 km/godz. Zakładany czas przejazdu między Warszawą i Łodzią to 45 minut. Do Portu Lotniczego Solidarność warszawiacy dojadą w kwadrans, a łodzianie w niespełna pół godziny. Zakładany czas przejazdu z Warszawy do Wrocławia to 1 godz. 55 minut.

Więcej TUTAJ.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKoronawirus nie zatrzyma rozwoju powiatu? Będą kolejne inwestycje (ZDJĘCIA)
Następny artykułPoglądy Wójta Tuszowa Narodowego komentuje Ośrodek Monitorowania Zachowań Ksenoboficznych