Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o ogłoszeniu przetargu na budowę dwóch obwodnic i infrastruktury drogowej w rejonie Szczecina. Inwestycje przyczynią się do usprawnienia komunikacji w regionie, a także pozwolą na wyprowadzenie ruchu z obszarów zamieszkanych, co poprawi sytuację okolicznych mieszkańców.
Do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE trafił przetarg na realizację II etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13. Uwzględnia on budowę nowego węzła Szczecin Zachód na autostradzie A6 oraz obwodnicy Kołbaskowa. Jednocześnie GDDKiA zgłosiła inwestycję dotyczącą rozbudowy infrastruktury drogowej na granicznym odcinku A6.
Jak podkreślają drogowcy – obecnie połączenie DK13 z autostradą A6 stanowi węzeł drogowy, który został wybudowany wraz z autostradą w latach 30. ubiegłego wieku. Łącznice po południowej stronie węzła mają jeszcze nawierzchnię brukowaną. Węzeł nie zapewnia odpowiednich warunków ruchu, dlatego w ramach budowy II etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13 zostanie zamknięty i zastąpiony położonym około 700 metrów na wschód nowym, autostradowym węzłem Szczecin Zachód. Docelowo będzie on łączył z A6 nie tylko DK13, ale również planowaną Zachodnią Obwodnicę Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6.
Inwestycja o długości blisko 3 km będzie się zaczynała w miejscu, w którym kończy się oddany w ubiegłym roku I etap obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13. Następnie trasa o parametrach drogi ekspresowej – przyszły wspólny przebieg S6 i DK13 – pobiegnie w kierunku autostrady A6, omijając od wschodu centrum logistyczne. W ramach inwestycji przewidziano m.in. budowę 10 wiaduktów. Najdłuższy obiekt, którym będzie biegła łącznica relacji z S6/DK13 na A6 w kierunku węzła Klucz, będzie miał długość 130 metrów.
Istotną kwestią usprawniającą komunikacje ma być także obwodnica Kołbaskowa. Obecnie przez to miasto przebiega ruchliwa DK13 w kierunku granicy polsko-niemieckiej w Rosówku. Występują tu liczne skrzyżowania i przejścia dla pieszych. Obwodnica wyprowadzi z Kołbaskowa ruch tranzytowy i poprawi przepustowość sieci drogowej w obszarze przygranicznym. Inwestycja o długości 5,6 km rozpocznie się od nowego węzła Szczecin Zachód. Na połączeniach z obecnym przebiegiem DK13 powstaną ronda.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS