A A+ A++

Prawie rok – tyle czeka klient Komfortu na wymianę szafy w ramach reklamacji. Zgłoszenie zostało rozpatrzone pozytywnie. Jednak firma do tej pory nie wysłała nowego, wolnego od wad produktu. Podpowiadamy, co zrobić w takiej sytuacji.

Klient czeka prawie rok na wymianę szafy. Tyle czasu reklamację rozpatruje Komfort
Klient czeka prawie rok na wymianę szafy. Tyle czasu reklamację rozpatruje Komfort
/ mat. prasowe Komfort

W kwietniu ubiegłego roku klient zakupił szafę ze sklepu internetowego firmy Komfort. Po otrzymaniu zamówienia okazało się, że otrzymał dwa identyczne fronty szuflady, które uniemożliwiały poprawne zamknięcie mebla – szuflady się nie domykały. Klient zgłosił reklamację udokumentowaną zdjęciami oraz opisem problemu. 

Następnie, po kilku dniach, klient otrzymał informację o pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji przez Komfort. W dniu 17 maja 2023 r. dostał wiadomość o następującej treści:

Pragniemy poinformować, iż Sprzedawca w postaci Sklepy Komfort S.A uznał reklamację za zasadną i zostanie zrealizowana poprzez wymianę towaru na wolny od wad. O terminie wymiany zostanie Pani poinformowana przez firmę kurierską. Prosimy o utylizację towaru we własnym zakresie.

Reklamacja rozpatrzona pozytywnie, a szafy nie ma

Po miesiącu klient nie otrzymał nowego towaru i w związku z tym skontaktował się z firmą. Pracownik przeprosił za opóźnienia, obiecał sprawdzić, jakie są jego powody i oddzwonić. Po kolejnym miesiącu klient ponownie skontaktował się z firmą (oczywiście nie otrzymał w tym czasie żadnej odpowiedzi). Również tym razem nie usłyszał jasnej odpowiedzi odnośnie do terminu wykonania reklamacji. Kupujący jeszcze kilkukrotnie próbował dowiedzieć się, w jakim terminie nastąpi wymiana towaru – za każdym razem otrzymywał informację, że ktoś z firmy oddzwoni.

Od tego czasu, a więc od od informacji o pozytywnym rozpatrzeniu reklamacj do dzisiaj minęło ponad 11 miesięcy i klient wciąż nie otrzymał nowego, wolnego od wad towaru. Natomiast w trakcie ostatniej rozmowy za pośrednictwem infolinii został poinformowany, że na ten moment z powodów problemów po stronie producenta sklep nie ma możliwości wysłania nowego towaru.

Jakie prawa ma konsument w zakresie reklamacji?

Zapytaliśmy Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów o dostępne rozwiązania prawne, z których może skorzystać osoba, która ma problem z otrzymaniem nowego towaru po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji. 

– Zgodnie z prawem, jeśli w wyniku uznanej reklamacji sprzedawca nie naprawił, ani nie wymienił produktu, konsument ma prawo do żądania obniżenia ceny lub – w przypadku istotnej niezgodności z umową – odstąpienia od umowy (i zwrotu zapłaconej kwoty). Cena powinna zostać obniżona proporcjonalnie. Sprzedawca powinien zwrócić konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny – tłumaczy Agnieszka Majchrzak z Departamentu Komunikacji z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

– W przypadku gdy konsument ma kłopot z uznaniem reklamacji, prosimy o kontakt z rzecznikiem konsumentów. Wyszukiwarka kontaktów do powiatowych/miejskich rzeczników znajduje się na stronie https://uokik.gov.pl/pomoc.php – dodaje Agnieszka Majchrzak. 

Źródło:
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSukces uczniów ze szkoły ZSO w Łasku Kolumnie
Następny artykułTo nie fotomontaż. Trener okładał 50-latkę bez litości