A A+ A++

Obecni lub byli klienci UPC, którym operator podwyższył abonament, mogą liczyć na rekompensatę – to skutek decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Jak ustalił Urząd, klienci UPC, którzy zawarli umowy na czas nieoznaczony, otrzymali listy informujące o przyspieszeniu prędkości internetu i większej o 7 zł cenie tej usługi – nowe zasady miały wejść od 1 marca 2015 r. Rok później operator ponownie podwyższył abonament – od 3 do 8 zł w zależności od posiadanego pakietu. W listach spółka informowała także, że wprowadza do umów postanowienie, które umożliwia zmianę wysokości abonamentu.

Zmian nie było w umowie

Prezes UOKiK stwierdził, że zarówno podwyższenie abonamentu, jak i zmiana postanowienia umownego, nie powinny mieć miejsca, ponieważ zawarte umowy nie przewidywały takiej możliwości. W umowach z abonentami brakowało tzw. klauzul modyfikacyjnych, które precyzyjnie określają co i w jakich warunkach może ulec zmianie w trakcie trwania umowy.

– Nie kwestionujemy samego prawa przedsiębiorcy do zmiany umów zawartych na czas nieoznaczony – zawsze musi się to jednak odbywać w oparciu o jednoznaczną, precyzyjną oraz zrozumiałą dla konsumenta klauzulę modyfikacyjną – tłumaczy Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Co dostaną abonenci

UPC Polska zobowiązał się do zmiany praktyk i zrekompensowania strat. Rozwiązania opisane w decyzji Prezesa UOKiK dotyczą obecnych i byłych abonentów, do których UPC wysyłał listy informujące o podwyżkach i zmianach umów.

Na co mogą liczyć klienci UPC? Oferta rekompensaty jest inna dla aktualnych i inna dla byłych abonentów.

Aktualni abonenci otrzymają:

– jeśli suma nadpłaconych kwot wynikających z podwyższenia abonamentu nie przekracza 200 zł, abonenci dostaną darmową usługę do wyboru – będą mogły korzystać za darmo np. z telefonii komórkowej, pakietu bezpieczeństwa, dostępu do określonych pakietów kanałów, jak HBO, Polsat Sport Premium, My Prime, Mega Sport czy Canal+ Prestige;

– jeśli suma nadpłaconych kwot wynikających z podwyższenia abonamentu przekracza 200 zł, abonenci dostaną dwie darmowe usługi do wyboru;

– bez względu na wysokość rachunków, aktualni abonenci będą mogli skorzystać z usług telekomunikacyjnych według ceny abonamentu i parametrów przed ich zmianą;

– jeśli korzystają już z innych usług niż te, które objęły podwyżki, abonenci mogą … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKolejna Skoda w Rajdzie Węgier
Następny artykułNiemiecka Antifa jest już w Polsce? Służby specjalne monitorują sprawę