A A+ A++

Prezes UOKiK wszczyna postępowanie wyjaśniające wobec Polkomtel, operatora sieci Plus, oraz P4, operatora sieci Play. Klienci skarżą się na reklamy firm promujące technologię 5G.

Technologia 5G, czyli piąta generacja sieci komórkowej ma na celu zwiększenie prędkości internetu i pobierania danych. Operatorzy sieci komórkowych w Polsce stopniowo wprowadzają do swoich ofert technologię mobilną piątej generacji, czemu towarzyszą szeroko zakrojone działania promocyjne. Okazuje się, że sieci takie jak Play oraz Plus nie dochowują staranności w przekazywaniu rzetelnych informacji o nowej ofercie. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów napłynęły skargi konsumentów twierdzących, że mimo obietnic firm, korzystanie z sieci 5G jest utrudnione lub niemożliwe.

Technologia 5G to korzyści dla konsumentów w postaci szybszego dostępu do Internetu, możliwości podłączenia wielu urządzeń, zwiększenia prędkości przesyłania i pobierania danych – to wzbudza zainteresowanie konsumentów. Przedsiębiorcy powinni poza informowaniem o korzyściach tej technologii podawać również konieczne do spełnienia warunki, aby można było z niej skorzystać – mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Klienci Plusa skarżą się, że technologia nie działa prawidłowo mimo dostępu do odpowiednich urządzeń. Play spotkał się z zarzutami wprowadzania w błąd konsumentów, którzy z przekazów reklamowych wnioskują, że komunikowana cena obejmuje zarówno urządzenie jak i Internet 5G. Sieć dopisała drobnym druczkiem informację o tym, że ani przedstawiana taryfa, ani sprzęt nie pozwalają na korzystanie z tej technologii.

Rzetelna informacja o zasadach działania technologii, np. o tym, czy telefon konsumenta obsługuje częstotliwość sieci 5G danego operatora oraz o cenie właściwej dla usługi o określonych właściwościach, ma dla konsumenta kluczowe znaczenie przy podjęciu decyzji o skorzystaniu z oferty. Istotne z perspektywy użytkownika warunki oferty muszą być przedstawione wprost, bez gwiazdek, nieczytelnej czcionki, licznych odniesień. W przeciwnym razie mogą wprowadzać w błąd – informuje Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Postępowanie wyjaśniające UOKiK ma na celu sprawdzenie informacji dotyczących wprowadzenia technologii 5G udzielanych w ramach prowadzonych kampanii marketingowych. Urząd zweryfikuje, czy sytuacje opisane przez konsumentów miały miejsce.  

PS
W ostatnich miesiącach pod lupą UOKiK znalazła się także marka Apple, oskarżona o naruszanie zasad konkurencji i utrudnianie pracy zewnętrznym reklamodawcom. Urząd przyjrzał się również pracy influencerów i sprawdził ich działalność w social mediach pod kątem promowania tzw. scamu.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTrudne warunki na beskidzkich szlakach. Ostrzeżenia GOPR
Następny artykułRosjanie wciąż bez złotych medali. “Konsultacje prawne” opóźniają ceremonię