A A+ A++

Komisja ds. gospodarczych PE przegłosowała w środę pakiet przepisów nowelizujących usługi płatnicze. To nowa dyrektywa i rozporządzenie, których głównym celem jest lepsza ochrona konsumentów przed wyłudzeniami, ale także zmuszenie do wzięcia odpowiedzialności za nie podmiotów inne niż banki. – Chcemy większej ochrony przed wyłudzeniami bezosobowymi. Dodajemy także odpowiedzialność platform internetowych za dopuszczanie ogłoszeń, które prowadzą do wyłudzeń – mówi „Rzeczpospolitej” Marek Belka, eurodeputowany SLD, jeden ze sprawozdawców nowej legislacji.

Czytaj więcej

Coraz mniej jest wyłudzeń z użyciem ukradzionych kart, coraz więcej natomiast tzw. bezosobowych. Chodzi o sytuację, gdy dzwoni do nas osoba podająca się za przedstawiciela banku czy dostawcy usług i prosi o podanie danych. Próby takich wyłudzeń są też dokonywane za pośrednictwem SMS-ów, maili albo ogłoszeń na platformach internetowych. Według nowych przepisów klient byłby chroniony przed ich skutkami. Bank musiałby skompensować klientowi szkodę, a potem mógłby domagać się rekompensaty np. od platformy internetowej, jeśli udałoby się wykazać, że ta wiedziała o podejrzanym ogłoszeniu i nic z nim nie zrobiła, albo od firmy telekomunikacyjnej, jeśli ta nie zapobiegła wyciąganiu numerów telefonów klientów.

Klienci banków tracą duże pieniądze przez oszustów

– Konsumenci tracą zbyt wiele pieniędzy na rzecz oszustów. Przyklaskujemy Parlamentowi Europejskiemu za podjęcie właści … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJak spersonalizować stroje piłkarskie? Nadruki flex czy sublimacja?
Następny artykułKard. Ryś w Środę Popielcową: tyle jesteś wart, ile Ojciec widzi w tobie