A A+ A++

Klienci Home.pl muszą zachować szczególną ostrożność podczas przeglądania poczty elektronicznej. Ktoś rozsyła do nich spreparowane e-maile, w których sugeruje kłopot z automatycznym opłaceniem faktur i konieczność sprawdzenia szczegółów płatności. Przycisk logowania kieruje jednak na fałszywą witrynę z domeną .ru.

O szczegółach wykorzystania wizerunku Home.pl poinformował w krótkiej publikacji Sekurak. Wiadomość trafia do administratorów strasząc ich, że ważność usług może niedługo wygasnąć z powodu problemu z pobraniem pieniędzy. Docelowa strona nie jest jednak autentyczna, a można na niej znaleźć fałszywe formularze wykorzystywane do kradzieży numerów karty płatniczej lub danych logowania do bankowości internetowej.

Po otrzymaniu takiej wiadomości, najlepiej po prostu na nią nie reagować. W tym przypadku wystarczające powinno być sprawdzenie adresu, z którego otrzymano e-maila. Sekuak sugeruje, że jest on inny od autentycznych adresów Home.pl. Nie ma również problemu z podejrzeniem adresu docelowego, do którego kieruje przycisk w treści wiadomości.

Oczywiście zasad bezpieczeństwa należy przestrzegać w przypadku wszystkich otrzymywanych e-maili. Phishing można bardzo często łatwo rozpoznać; z założenia bazuje na łatwowierności odbiorców, toteż wiadomości nierzadko są redagowane tak, by w kilku zdaniach przekazać zmyślony problem i zasugerować konieczność jego szybkiego rozwiązania, by nie stracić dostępu do usług.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBYPOL: na Białorusi istnieje oddział, który może likwidować oponentów Łukaszenki za granicą
Następny artykułAuto na postoju, czyli zimowa walka kierowców z przeciwnościami