A A+ A++

“Terrifier 3” przejdzie do historii jako jeden z najbardziej kasowych niskobudżetowych filmów XXI wieku, natomiast “Joker: Folie a deux” zapisze się jako jedna z największych porażek wysokobudżetowych produkcji w historii kinematografii. “Terrifier 3” kosztował zaledwie 2 mln dolarów, “Joker” sto razy więcej. Wysokobudżetowa produkcja DC w amerykańskich kinach radzi sobie fatalnie.

Przypomnijmy, że “Joker: Folie a deux” miał premierę podczas poprzedniego weekendu. Na początku września prognozowano jeszcze, że film w ciągu trzech dni zarobi w Stanach 130, a może nawet 150 mln dolarów. Po premierze w Wenecji, po której pojawiły się pierwsze negatywne recenzje, ale także w wyniku review bombingu, czyli zbiorowego, negatywnego ocenienia filmu bez wcześniejszego zapoznania się z jego treścią, notowania “Jokera” zaczęły gwałtownie spadać. Skończyło się na wyniku otwarcia sięgającego jedynie 37,5 mln dolarów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Drugi weekend dla “Jokera” okazał się jednak jeszcze gorszy. Spadek popularności w amerykańskich kinach sięgnął bowiem aż 81 proc. To jeden z największych spadków wpływów w historii nie tylko pośród ekranizacji komiksów, ale także wszystkich wysokobudżetowych produkcji. Podczas drugiego weekendu “Joker: Folie a deux” zarobił w Stanach już tylko 7,1 mln dolarów. W ciągu 10 dni za oceanem film zebrał jedynie 51,6 mln dolarów. W sumie zarobi mniej niż pierwsza część w czasie pierwszych dwóch dni wyświetlania.

Tymczasem kosztujący jedynie 2 mln dolarów “Terrifier 3” podczas premierowego weekendu zgarnął w Stanach 18,3 mln dolarów. Poprzednia część filmu w sumie na całym świecie zarobiła w kinach około 15 mln dolarów, co było świetnym wynikiem, biorąc pod uwagę budżet filmu (250 tys. dolarów). Progres serii będzie ogromny. “Terrifier 3” powinien przynieść wpływy sięgające ponad 100 mln dolarów.

Śmiało można już więc napisać, że klaun Art znalazł się w panteonie największych zwyrodnialców świata filmu, co jest wydarzeniem godnym odnotowania, bo dawno nie było tam nowej postaci. Norman Bates, Jason Voorhees, Leatherface, Freddy Kruger czy Micheal Myers to już przecież “stare dziadki”.

W najnowszym odcinku podcastu “Clickbait” opowiadamy o hitowej polskiej komedii “Rozwodnicy” na Netfliksie, zastanawiamy się, czy Demi Moore dostanie Oscara, czy Złotą Malinę za “Substancję” i zdradzamy, co dzieje się na planach filmów i seriali. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej:

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWypadek w Łabowej: zderzenie samochodu z dwoma motocyklami
Następny artykuł[OTWARTA GALERIA] To było wyjątkowe widowisko! Kometa C/2023 A3 na podbeskidzkim niebie