Odnowiona przed dziesięcioma laty kładka nad torami przy dworcu PKP Chełm Główny znów zaczyna się rdzewieć – alarmują chełmianie. – Osłony zabezpieczające zjada korozja, a kawałki blachy spadają na tory. – Jeśli nikt się tym nie zajmie, za 2-3 lata może się okazać, że kładkę znów trzeba będzie zamknąć i remontować – przestrzegają.
W 2010 kładka nad torami na dworcu głównym będąca jedynym bezpiecznym przejściem z miasta na ulice Rampa Brzeska i Okszowska została zamknięta. Nadzór budowlany stwierdził wówczas, że konstrukcja jest w złym stanie technicznym i grozi zawaleniem. Gdy kładkę zamknięto, chełmianie chcąc dostać sie na perony lub po prostu przejść na drugą stronę torowiska pokonywali prowizoryczne przejście przez tory. Miało być to rozwiązanie tymczasowe, ale taka sytuacja trwała mniej więcej dwa lata. Remont ruszył dopiero wiosną 2012 r. i trwał kilka miesięcy.
Ostatnio nasi Czytelnicy zwrócili uwagę, że odnowiona ponad dekadę temu kładka zaczyna się sypać. Blachę, z której wykonano bariery chroniące pieszych zjada rdza, a skorodowane części fragmentami spadają na tory.
– To niebezpieczne – uważa Czytelnik, który poprosił nas o zainteresowanie się tematem. – Spadające na tory kawałki pordzewiałej blachy mogą doprowadzić do jakiejś niebezpiecznej sytuacji. Jeśli nikt nie weźmie się za konserwację i naprawę, za rok czy dwa może się okazać, wszystkie te osłony trzeba wymieniać, a to zapewne będzie się wiązało się zamknięciem kładki. Kto wie na jaki czas?
Zgodnie z umową zawartą między PLK SA a Miastem Chełm utrzymanie i remont kładki dla pieszych nad torami leżą po stronie samorządu. W odpowiedzi na nasze pytanie dotyczące ewentualnej konserwacji czy remontu barier kładki urzędnicy przekazali, że w jednym z przetargów w ramach „Polskiego Ładu” ujęto zadanie dotyczące opracowania dokumentacji projektowej na jej remont. Urzędnicy czekają na rozstrzygnięcie postępowania. Mieszkańcy mają nadzieję, że nie tylko na dokumentację, ale i same prace nie będzie trzeba czekać zbyt długo. (w)
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS