Kładka szerokość 9 metrów i długość ok. 234 metrów (a wraz z najazdami dla niepełnosprawnych 660 metrów). Usprawni komunikację między centrum Krakowa i dynamicznie rozwijającym się Zabłociem.
Rowerzyści będą mieć do dyspozycji po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, a piesi oddzielony barierkami ciąg wyłącznie dla nich.
Inwestycja kosztowała ponad 70 mln zł i zrealizowano ją przy okazji budowy nowych mostów kolejowych przez Wisłę. Wiosną 2020 r. gmina Kraków zawarła umowę z PKP Polskie Linie Kolejowe SA w sprawie dofinansowania tego zadania. Miasto uzyskało na ten cel pieniądze z rządowych środków na przygotowanie III Igrzysk Europejskich – ok. 32,5 mln zł.
Aby nowa przeprawa mogła powstać, trzeba było przebudować napowietrzną linię wysokiego napięcia w rejonie ul. Halickiej. Stary słup został zlikwidowany, a sieć energetyczna została poprowadzona jest pod ziemią.
Wciąż trwają prace przy budowie przystanku kolejowego Kraków-Grzegórzki. Ma być gotowy po wakacjach i uruchomiony wraz z wrześniową korektą rozkładu jazdy PKP.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS