A A+ A++

Kładka szerokość 9 metrów i długość ok. 234 metrów (a wraz z najazdami dla niepełnosprawnych 660 metrów). Usprawni komunikację między centrum Krakowa i dynamicznie rozwijającym się Zabłociem.

Rowerzyści będą mieć do dyspozycji po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, a piesi oddzielony barierkami ciąg wyłącznie dla nich.

Inwestycja kosztowała ponad 70 mln zł i zrealizowano ją przy okazji budowy nowych mostów kolejowych przez Wisłę. Wiosną 2020 r. gmina Kraków zawarła umowę z PKP Polskie Linie Kolejowe SA w sprawie dofinansowania tego zadania. Miasto uzyskało na ten cel pieniądze z rządowych środków na przygotowanie III Igrzysk Europejskich – ok. 32,5 mln zł. 

Aby nowa przeprawa mogła powstać, trzeba było przebudować napowietrzną linię wysokiego napięcia w rejonie ul. Halickiej. Stary słup został zlikwidowany, a sieć energetyczna została poprowadzona jest pod ziemią.

Wciąż trwają prace przy budowie przystanku kolejowego Kraków-Grzegórzki. Ma być gotowy po wakacjach i uruchomiony wraz z wrześniową korektą rozkładu jazdy PKP.  

    

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZłote monety okazały się fałszywe. Mężczyzna stracił 7 tysięcy złotych
Następny artykułRuszają spływy kajakowe – FOTO