A A+ A++

Kim Kardashian zapłaci 1,26 miliona dolarów w ramach kary od amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełdy (SEC) za reklamę kryptowaluty, którą opublikowała na Instagramie Stories. Celebrytka otrzymała 250 000 dolarów za opublikowanie informacji o tokenach EMAX firmy EthereumMax, ale według agencji nie ujawniła, że jest to płatna reklama. 

SEC ustaliło, że ​​Kardashian naruszyła przepisy federalne dotyczące przeciwdziałania nielegalnemu reklamowaniu. Nie przyznała się ani nie zaprzeczyła oskarżeniom, ale zgodziła się zapłacić karę w wysokości 1 miliona dolarów i około 260 000 dolarów, która według SEC pokrywa opłatę, którą otrzymała za reklamę, plus odsetki za rozstrzygnięcie sprawy. Ponadto Kardashian zobowiązała się nie promować aktywów kryptowalutowych przez trzy lata.

SEC ustaliło, że ​​Kim Kardashian naruszyła przepisy federalne dotyczące przeciwdziałania nielegalnemu reklamowaniu.

„Ten przypadek przypomina, że ​​kiedy celebryci lub osoby wpływowe promują narzędzia inwestycyjne, w tym kryptoaktywa, to nie oznacza to, że te produkty inwestycyjne są odpowiednie dla wszystkich inwestorów – stwierdził cytowany przez Agencję Reutera przewodniczący SEC Gary Gensler. „Zachęcamy inwestorów do rozważenia potencjalnego ryzyka i możliwości inwestycji w świetle ich własnych celów finansowych” – dodał.

Na początku tego roku złożono pozew zbiorowy przeciwko Kardashian i Floydowi Mayweatherowi za promowanie tokenów EthereumMax. Ten oskarżał pozwanych o udział w oszustwie pump and dump (pol. pompuj i porzuć), w którym inwestorzy promują aktywa i sprzedają swoje udziały w nim po wzroście jego wartości. Pozew pokazywał, że wartość tokena wzrosła o 632 procent po tym, jak Mayweather i były gracz NBA Paul Pierce (kolejny pozwany w sprawie) promowali go.

Według ankiety, 19 procent osób, które usłyszały o historii na Instagramie Kardashian, zainwestowało w EthereumMax. Jak czytamy w pozwie, wartość tokena spadła o 98 procent dzień po poście celebrytki.

To nie pierwszy raz, kiedy Kardashian została oskarżona o publikowanie sponsorowanych postów bez ujawniania, że ​​są to reklamy. Wytyczne Federalnej Komisji Handlu sugerują, że osoby, którym płaci się za promowanie czegoś w mediach społecznościowych, powinny umieszczać hashtag #Ad lub terminy takie jak „Sponsorowane”, „Promocja” lub „Płatna reklama”. W Polsce UOKiK również niedawno opublikował nowe rekomendacje co do oznaczania reklam.

Zobacz także:





Obserwuj nas w Google News

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPowiat wieruszowski: nowa pracownia komputerowa dzięki wsparciu firm i samorządu
Następny artykułNabór na rzeczoznawcę do przeprowadzania szacowania w związku z wystąpieniem afrykańskiego pomoru (ASF) i ptasiej grypy (HPAI)