Solberg w samochodzie królewskiej klasy zadebiutował w sezonie 2021, a kilka miesięcy później otrzymał pełny etat w Hyundaiu i zasiadł za kierownicą konstrukcji Rally1. Sezon nie ułożył się jednak po jego myśli i pełen był błędów skutkujących mniej lub bardziej poważnymi kraksami.
Syna Pettera – mistrza świata z 2003 roku – postanowił zrobić krok wstecz i powrócił do auta grupy Rally2. Związał się ze Skodą i rywalizuje w WRC 2.
Solberg przyznał, że ewentualny powrót do Rally1 brzmi atrakcyjnie, ale może być trudny do realizacji. 23-latek dodał również, iż nie chciałby popełnić podobnego błędu, co przed laty, gdy, jak się okazało, za wcześnie przesiadł się do najszybszej konstrukcji.
– Nie wydaje mi się, aby sezon 2025 bardzo różnił się od tego, co mam teraz – przyznał Solberg w rozmowie z Motorsport.com. – Marzeniem jest być w Rally1, ale myślę, że będzie to trudne. Chociaż nigdy nic nie wiadomo.
Fotelem w Rally1 dysponować może M-Sport Ford. Brytyjska stajnia najprawdopodobniej jako ostatnia ogłosi skład, a niewykluczone, że straci swojego lidera. Adrienem Fourmaux interesuje się bowiem Hyundai. Do Pumy przymierzany jest też Martins Sesks, który błysnął w Polsce i podczas domowej dla siebie rundy na Łotwie.
Pytany o miejsce w M-Sporcie, Solberg stwierdził: – Jeśli patrzyłbym w perspektywie krótkoterminowej, byłoby to bardzo atrakcyjne. Jednak chciałbym pozostać w WRC przez długi czas, więc nie mogę popełnić takiego samego błędu jak ten z Hyundaiem.
– Biorąc pod uwagę, co się wtedy wydarzyło, ostrożnie podejmujesz decyzje. Miejsce w M-Sporcie byłoby świetne. Mają bardzo dobry sezon. Trudno powiedzieć.
Gdyby nie udało się zrealizować planu związanego z Rally1, Solberg nie widzi problemu z pozostaniem w aucie Rally2 i dalszej walce na szczeblu WRC 2.
– Wydaje mi się, że posiadam bardzo dobre opcje na WRC 2 i czuję się szczęściarzem, mogąc takie mieć. Mówiąc szczerze, wydaje mi się, że nikt w WRC 2 nie dostał takiej oferty. Marzeniem jest Rally1, ale mam na WRC 2 naprawdę świetne opcje.
Solberg, pilotowany przez Elliotta Edmondsona, prowadzi obecnie w tabeli WRC 2, ale wystartował już w siedmiu przewidzianych regulaminem rajdów. Odebrać laur mogą mu jedynie Sami Pajari i Enni Malkonen. Fiński duet, aby wyprzedzić rywali musi ukończyć Rajd Japonii w czołowej dwójce kategorii. Finał sezonu odbędzie się w dniach 21-24 listopada.
Pomoc Solbergowi zapowiedział Gus Greensmith – kolega z Toksportu, który może punktować w Japonii. Nie bez wpływu pozostanie także forma Nikołaja Griazina i Konstantina Aleksandrowa czy Kajetana Kajetanowicza i Macieja Szczepaniaka.
Polecane video:
Oglądaj: Rajd Europy Środkowej 2024 – Etap 3, WRC2
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS