To bardzo ważna kwestia. Miałem przyjemność uczestniczyć w panelu otwierającym 8. Forum Inteligentnego Rozwoju, w trakcie którego poruszaliśmy właśnie ten problem. W toku dyskusji zgodziliśmy się, że jest to kluczowy dla innowacyjności element, niestety – niesłusznie zaniedbany przez polskie środowiska naukowe i biznesowe. Już publikacje, pokazujące nowe rozwiązania i technologie opracowane przez polskich naukowców czy przedsiębiorców dają wymierny efekt. Korzystanie z odpowiedniego medium – prasy, Internetu, realizacji audio czy wideo – to popularyzacja swojego działania, która może się efektywnie przełożyć na nawiązanie dziesiątek nowych kontaktów. Odpowiednia promocja przynosi konkretne rezultaty.
I, pana zdaniem, tej promocji dzisiaj brakuje?
Zespoły naukowe powinny robić to bardziej spontanicznie, nie tylko przy okazji otrzymywania nagród.
Jakie korzyści niesie z sobą promocja innowacyjności?
Jako naukowiec mogę powiedzieć, że dobra promocja efektów pracy może sprawić że trafią one do społeczeństwa i grona odbiorców, które zainteresują się danym tematem. Już od dłuższego czasu w wielu firmach działają pracownicy, którzy skupieni są na wyszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań z potencjałem na komercyjne wykorzystanie, zaś publikacje dotyczące innowacyjności w mediach mają potencjał, by do takich osób skutecznie dotrzeć. Oczywiście poza samą innowacyjnością pamiętać trzeba, że … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS