Czytaj też: 16 proc. zysku z pięciu krów. Inwestycje alternatywne po polsku
Nieuczciwa gra rynkowa
Jego pomysłowość nie spodobała się jednak Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który postawił mu zarzuty handlu fałszywymi opiniami. Ustalenia UOKiK wskazują, że przedsiębiorca oferował tworzenie fałszywych opinii hurtowo, bez jakiegokolwiek kontaktu z ocenianym produktem lub usługą.
Nie on jeden zresztą. Jak wynika z ustaleń urzędu, który przez kilka miesięcy przyglądał się podobnym praktykom na rynku i sprawdzał zasady współpracy m.in. w ramach tzw. marketingu szeptanego czy usługi polegającej na „gwarantowaniu oryginalnych, wiarygodnych opinii”, dwie spółki wprowadzały w ten sposób klientów w błąd. UOKiK postawił im więc takie zarzuty. Chodzi o Opinie.pro oraz SN Marketing. „W obu przypadkach chodzi o praktykę polegającą na pozyskiwaniu lub tworzeniu i zamieszczaniu w głównych serwisach internetowych, np. Google, Google Maps, Facebook czy Tripadvisor, fałszywych opinii o produktach i usługach” – tłumaczy UOKiK.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS