Badania zostały zlecone przez Connected Motorcycle Consortium, firmę współpracującą z producentami motocykli, naukowcami i stowarzyszeniami, której celem jest promowanie i rozwój inteligentnych systemów transportowych (C-ITS) tak by można je było zastosować w skali globalnej. Stowarzyszeniu przyświeca szczytny cel, podniesienia poziomu bezpieczeństwa na drogach.
Eksperyment był dość prosty i polegał na sprawdzeniu w jaki sposób kierowcy motocykli i samochodów odbierają wizualne ostrzeżenia pojawiające się w kokpicie. Testerom zasiadającym w symulatorze jazdy motocyklem pokazano ostrzeżenie o niebezpieczeństwie dokładnie na trzy sekundy przed tym, zanim zagrożenie stało się dla nich widoczne. W jaki sposób reagowali motocykliści? Aż 16,7 procent badanych motocyklistów całkowicie zignorowało pojawiające się ostrzeżenia. Pozostali potrzebowali średnio jednej sekundy, aby je zauważyć, dwóch sekund na zwolnienie i 2,5 sekundy na rozpoczęcie procesu hamowanie. Co było łatwe do przewidzenia, reakcje były szybsze podczas symulacji jazdy w mieście, niż poza nim.
Najbardziej zaskakujący jest fakt, że reakcje motocyklistów były wolniejsze niż u kierowców samochodów.
Czy to oznacza, że motocykliści olewają ostrzeżenia pojawiające się w kokpicie? A może są oni na tyle zainteresowani tym co dzieje się na drodze, że o wiele rzadziej spoglądają na wyświetlacz? Na te pytania nie uzyskaliśmy odpowiedzi.
Uzyskane wyniki mają pomóc konsorcjum Connected Motorcycle Consortium, w opracowaniu jak najlepszego systemu ostrzegania i dobraniu odpowiedniego czasu wyświetlenia się informacji w kokpicie motocykla. W planie długoterminowym jest zapewnienie jak najwyższego poziomu bezpieczeństwa wszystkim uczestnikom ruchu pojazdów podłączonych w sieć.
Zobacz również: Szczegółowe dane o tym, gdzie jesteś i co robisz, to nie tylko inwigilacja. To cenne informacje, które w połączeniu z nowoczesnymi technologiami mogą uratować ci życie. Sprawdź co cię czeka w przysłości!
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS