Runda mistrzostw świata F1 w Meksyku słynie z kibiców, którzy korzystając z faktu iż wyścig odbywa się w okolicy Święta Zamarłych tradycyjnie przebierają się i tworzą niesamowitą atmosferę na torze.
Jak podali organizatorzy w tym roku przez bramki toru przez wszystkie trzy dni przeszło blisko 400 000 osób. Wejściówki na wyścigi wyprzedzają się jak świeże bułeczki i znikają w kilka minut po otwarciu kas.
W Mexico City pojawił się jeszcze jeden problem. Organizatorzy sprzedali zbyt dużo VIP’owskich wejściówek co sprawiło, że nawet na padoku zrobiło się tłoczno, a część kierowców zaczęła obawiać się o swoje bezpieczeństwo.
Pierre Gasly twierdzi, że plecak, w którym znajdował się jego paszport został przez jednego z fanów rozsunięty, a wywiady Yukiego Tsunody po drugim treningu zostały przerwane ze względu na zbyt duży tłum kibiców.
“Jakieś środki zaradcze muszą zostać podjęte, aby zwiększyć nasze osobiste bezpieczeństwo” mówił francuski zawodnik.
Wtórował mu Daniel Riciardo, który twierdził, że przepisy muszą zostać tak opracowane, aby “posiadacze wejściówek na padok wiedzieli jak się zachowywać”, ponieważ “dorośli ludzie powinni zachowywać się jak dorośli.”
Carlos Sainz będący jednym z ulubieńców meksykańskich kibiców twierdził z kolei: “Nie ma potrzeby popchać się lub krzyczeć zbyt głośno, ale reszta mi pasuje.”
Swoją opinię na ten temat wyraził także szef zespołu McLarena, Andreas Siedl: “Uważam, że ogólnie Formuła 1 zmierza w dobrym kierunku. Naprawdę doceniamy atmosferę na padoku w trakcie całego sezonu, ale tutaj w Meksyku sytuacja stała się ekstremalna.”
“Musimy przedyskutować ten temat i znaleźć rozwiązanie, zwłaszcza jeżeli chodzi o kraje takie jak Meksyk, gdzie fani są bardzo emocjonalni. Teraz jednak nie możemy przesadzić z reakcją.”
Wedle doniesień FIA już pracuje z promotorem wyścigu, Grupo CIE, aby w kolejnych latach nie doszło do podobnych incydentów.
“Mamy niesamowitą grupę fanów, którzy bardzo pasjonują się Formułą 1” pisał promotor w swoim oświadczeniu po wyścigu.
“Niemniej bezpieczeństwo wszystkich podczas wyścigu, na padoku oraz wokół toru jest naszym priorytetem, a my kontynuujemy współpracę z FIA i zespołami, aby upewnić się, że wszystko jest w porządku.”
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS