A A+ A++

Na miejscu trwają ostatnie prace porządkowe, wykończenia i usuwanie drobnych usterek. Dopóki wszystkie nie zostaną naprawione, nie zostanie ustalony termin ostatecznego oddania inwestycji. Z naszych informacji wynika, że miejscy urzędnicy konkretną datę mają podać w przyszłym tygodniu.

Budowę trasy utrudniały m.in. ulewne deszcze, które w kilku miejscach podczas realizacji inwestycji zalały część placu budowy. Generalne prace budowlane zakończono z końcem czerwca tego roku.

Pozwolenie na użytkowanie całości inwestycji otrzymaliśmy z nadzoru budowlanego 1 sierpnia. Jesteśmy już po odbiorach, działają wszystkie systemy bezpieczeństwa, nie ma także żadnych przecieków, te zostały zlikwidowane, realizowane są roboty porządkowe – mówi Krzysztof Migdał ze Spółki Trasa Łagiewnicka.

Dodał, że podczas przeglądów została sporządzona lista elementów, które wykonawca powinien jeszcze zrobić. Chodzi m.in. o poprawienie kostki chodnikowej czy uzupełnienie zieleni. Są to rzeczy, które generalnie nie mają już wpływu na użytkowanie – mówi Krzysztof Migdał.

Trasa Łagiewnicka będzie mieć długość ponad 3,5 km. Większa jej część – ponad 2 km – została poprowadzona w tunelach, z których najdłuższy ma ponad 700 metrów i jest zlokalizowany pomiędzy Sanktuarium Jana Pawła II a Sanktuarium Bożego Miłosierdzia.

Oprócz wybudowania tuneli, wiaduktów i kładek dla pieszych, na potrzeby inwestycji zmieniono bieg koryta rzeki Wilgi oraz przebieg pobliskiej linii kolejowej Kraków-Skawina. Trasa wygląda imponująco także z perspektywy pieszych i rowerzystów, wzdłuż całej inwestycji zbudowano ścieżki rowerowe, a od ulicy Turowicza do Zakopiańskiej nową linię tramwajową.

Nad tunelami, w okolicy ulicy Zbrojarzy, utworzono tereny rekreacyjne, m.in. skatepark, boiska i  place zabaw. Użytkownicy nawet nie zauważą, np. siedząc na ławce, że pod nimi przebiega miejska autostrada.

Arteria – wraz z planowanymi w przyszłości trasami Pychowicką i Zwierzyniecką – ma stanowić trzecią obwodnicę Krakowa, łączącą południową i zachodnią część miasta. To projekt kluczowy dla usprawnienia ruchu między dzielnicami Krakowa, w tym dla rozładowania korków na alejach Trzech Wieszczów i uspokojenia ruchu w dzielnicach Zwierzyniec i Krowodrza.

 

Opracowanie:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolicjanci i kolejarze apelowali o rozwagę na przejazdach [FOTO]
Następny artykułZmiany w Agencji Wywiadu. Jarmuszkiewicz za Krawczyka?